جزئیات نشست مقابله با کرونای کهگیلویه؛

آغاز اعمال محدودیت های جدید کرونایی در کهگیلویه /تعطیلی تمامی تالارها و باغ های شهرستان تا اطلاع ثانوی

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۳:۳۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۲۸۱۲۷
آغاز اعمال محدودیت های جدید کرونایی در کهگیلویه /تعطیلی تمامی تالارها و باغ های شهرستان تا اطلاع ثانوی
فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: تعطیلی کلیه تالارها و باغ ها تا اطلاع ثانوی از امروز اجرایی خواهد شد و برای اجرای این امر به ادارات متولی موارد لازم ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار و اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

دراین جلسه علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه گفت: موضوع کرونا وارد موج جدیدی شد که همه شاهد تلفات انسانی آن هستیم ودر شهرستان ها روزانه شاهد افزایش بیمارای هستیم.

اتابک گفت: قبح مسأله کرونا وقتی شکسته شود دچار مشکل می شویم و امروز می بینیم که تخت های بیمارستانی ما جوابگوی بیماران نیستند.
وی افزود: ما به عنوان مسئولان در برابر این شرایط وظایفی داریم که باید با مجاهدت های خود اجازه متضرر شدن و ابتلای مردم به این بیماری کشنده را ندهیم.
اتابک گفت: ۷۵ درصد بیماران بستری در شهر دهدشت از شهرستان های مجاور هستند و برای ما کنترل این موضوع سخت است و از طرفی از نظر انسانی نمی توانیم این بیماران را پذیرش نکنیم.
فرماندار کهگیلویه گفت: شرایط شهرستان در مورد بیماری کرونا، در موج اول خوب بود و تلاش ها و همراهی های مردم بی تاثیر نبود اما در موج دوم آمار زن ها بسیار قابل توجه است و عدم رعایت این قشر از جامعه بیشتر از سایرین است.
وی اضافه کرد: مراودات خانواده ای و حضور در مراسمات عزاداری و عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی موجب ابتلای یک خانواده و در ادامه سایر مردم به این بیماری می شود.
اتابک با انتقاد از بانک های شهرستان گفت: بانک ها بزرگترین خطر را برای مردم در شرایط کرونا ایجاد می کنند و این مطلب اینگونه برداشت نشود که بانک ها جرمی مرتکب می شوند و خدمات به مردم ارایه ندهند بلکه باید شرایط را به گونه ای رقم بزنند که درصد ابتلا کمتر و کمتر شود.
فرماندار کهگیرویه عنوان کرد: مردم باید در خانه ها بمانند و فاصله ی مشخص شده را رعایت کنند تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.همه چیز دست متولیان و مسئولان نیست و مشارکت مردم می تواند کادرهای درمانی را کمک کند.

وی با اشاره به ازدحام جمعیت در برخی از ساعات در سطح شهر گفت: در ساعات شلوغی شهر, راهنمایی و رانندگی مانع  تردد مردم به صورت متراکم می شود و دستورالعمل ها را به آن ها گوشزد خواهد کرد.

علیرضااتابک تاکید کرد: از عزاداری ها و مراسمات عروسی جلوگیری خواهد شد و با افرادی که با استفاده از سامانه ها اقدام به پیامک انبوه می کنند برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به خطر موج دوم شیوع بیماری کرونا گفت: تعطیلی کلیه تالارها و باغ ها تا اطلاع ثانوی از امروز اجرایی خواهد شد و برای اجرای این امر به ادارات متولی موارد لازم ابلاغ شده است.

اتابک گفت: کلیه ادارات و بانک ها, پاساژها, فروشگاه های زنجیره ای یک نفر را به عنوان کنترل کننده دستورالعمل های بهداشتی معرفی کنند.

وی عنوان کرد: عرضه هر گونه مواد دخانی ممنوع است و طبق حکم دادستانی دربردارنده جرایم بسیار سنگین خواهد بود و با متخلفین برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز