تلاش ویژه پلیس کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش صلح و سازش/ ضرورت احیای هر چه بیشتر سنت حسنه میانجی‌گری (اصلاح ذات البین) / معتمدان و ریش سفیدان سفیر صلح و سازش در بین مردم هستند

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۲:۰۴:۰۸
کد خبر: ۱۰۲۹۶۵۶
تلاش ویژه پلیس کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش صلح و سازش/ ضرورت احیای هر چه بیشتر سنت حسنه میانجی‌گری (اصلاح ذات البین) / معتمدان و ریش سفیدان سفیر صلح و سازش در بین مردم هستند
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه معتمدان و ریش سفیدان سفیر صلح و سازش در بین مردم هستند گفت: پلیس برای پیشگیری از جرائم نیازمند استفاده از این ظرفیت عظیم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛جمعی از ریش سفیدان، معتمدان و متنفذین محلی، مسئولان ادارات و نهاد های دولتی ، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به نمایندگی از اهالی منطقه سروک یاسوج ، با حضور در دفتر کار سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از تلاش های و پیگیری های مجدانه فرمانده انتظامی استان در خصوص صلح و سازش و همچنین اصلاح ذات البین؛ با اهدا لوح سپاس از ایشان قدردانی کردند.

سردار انصاری در این نشست صمیمی طی سخنانی گفت : اهداف و سیاست‌های پیشگیری از وقوع جرم با رویکرد حل اختلاف از طریق هسته‌های صلح و سازش با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی ریش سفیدان و معتمدین محلی، توسعه و تقویت مشارکت های مردمی در پیشگیری از جرایم، از جمله تمهیدات لازم برای فراگیر کردن فرهنگ صلح و سازش مردمی است.

وی ریش سفیدان و معتمدان را از اقشار تاثیر گذار و مهم جامعه و مایه خیر و برکت دانست و افزود: پلیس همواره تلاش داشته است تا با همفکری و همراهی این قشر از جامعه به بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی پایان دهد.

فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقاء امنیت اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد:احساس امنیت و آرامش مهمترین سرفصل یک زندگی انسان برای زندگی در یک اجتماع است و با نبود آن عملاً نشاط و شادابی از جامعه رخت برمی بندد.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت : نیروی انتظامی به عنوان نیروی خدوم و خدمتگزار جامعه و از جمله نهادهایی است که به سبب ارتباط نزدیک و تعدد ماموریت ها، به طور مستمر با شهروندان در ارتباط بوده و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری از آن به‌ عنوان نیروی مسلح اجتماعی یاد کرده است.

سردار انصاری در ادامه خاطر نشان کرد : میانجی گری بزرگان طوایف در حل بسیاری از اختلافات موثر است و با توجه به حساسیت موضوع می طلبد که افراد معتمد و ریش سفیدان با مداخله در این گونه اختلافات از بروز هرگونه تنش و نزاع جلوگیری و انسجام طوایف را برای حل اختلافات و همیاری با یکدیگر حفظ کنند.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت : امیدواریم گام های بیشتری در آینده برداریم و با این تلاش های بتوانیم در راستای ارج نهادن به سنت های دینی و گسترش فضای صلح و سازش در بین جامعه موثرتر واقع شویم و به همه مردم ، مسئولان و متنفذین و ریش سفیدان توصیه موکد می کنم ، لازم است در چنین مواردی ورود پیدا کنند و سنت ها ی دینی و مذهبی از جمله گذشت و بخشش را رواج دهیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز