ایجاد مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه سمنان

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۴:۴۳:۵۹
کد خبر: ۱۰۳۲۵۸۰
ایجاد مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه سمنان
رئیس دانشگاه سمنان گفت: به منظور توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی و فراهم سازی بسترهای اشتغال مولد، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه سمنان ایجاد می‌شود .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ دکتر مسعود نصیری 31 تیرماه در نشستی با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان که به منظور امضای تفاهمنامه همکاری با هدف راه اندازی این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر این مرکز با کسب مجوز از سوی اداره کل فنی و حرفه ای استان در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ایجاد و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می رسد .

عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان ادامه داد: به همین منظور و نیز با هدف گسترش فعالیت‌های مهارت آموزی و تحقق دانشگاه کارآفرین در دانشگاه سمنان‌، تفاهم نامه‌ای با اداره کل فنی و حرفه ای استان و دانشگاه سمنان امضاء و مبادله شد .

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه به مدت سه سال قابل اجراست افزود: طراحی و هدایت برنامه‌های مهارت آموزی و مشاوره شغلی و آموزشی دانشجویان‌، بازنگری استانداردهای آموزشی موجود و یا تدوین استانداردهای آموزشی مورد نیاز از سوی دانشگاه سمنان و بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان صاحب صلاحیت و تجربه از جمله مفاد این تفاهم نامه است .

دکتر نصیری اظهار کرد: تحلیل بازار کار و شناسایی مشاغل اولویت دار مرتبط با هریک از رشته‌های تحصیلی، تجزیه و تحلیل مشاغل شناسایی شده و ارائه به اداره کل فنی و حرفه‌ای‌، همکاری در هدایت طرح‌های پژوهشی‌، پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به سوی موضوعات مورد درخواست فنی و حرفه ای ، حمایت از حضور واحد های فناور و دانشجویان در مسابقات ملی و آزاد مهارت و برگزاری  نشست‌های علمی و مهارتی و همایش‌ها از جمله تعهدات دانشگاه سمنان بر اساس این تفاهم نامه است .

به گفته رئیس دانشگاه سمنان‌؛ همکاری در برگزاری همایش‌ها و کارگاههای اموزشی مشترک‌، همکاری در چاپ مقالات مرتبط با موضوع تفاهم نامه و طراحی و اجرای دوره‌های آموزش مهارتی به صورت مجازی و فراهم سازی زمینه اجرای واحدهای درسی کارآموزی، کارورزی‌، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه سمنان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیز از تعهدات مشترک بر اساس این تفاهم نامه است.

رئیس دانشگاه سمنان گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف دانشگاه سمنان  تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین است، ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی می‌تواند در تحقق این هدف گام موثری باشد .

‌ دکتر مسعود نصیری گفت: دانشجویان در این مرکز از تجربیات و مشاوره‌های اساتید مجرب بهره گرفته و آینده شغلی آنان به نوعی هدایت و تضمین می‌شود .

وی با بیان اینکه هدف دانشگاه سمنان آموزش مهارت به دانشجویان و هدایت فارغ التحصیلان به سوی آینده شغلی درخشان است افزود: دانشجویان در همان دوران دانشجویانی باید مهارتی را کسب کنند تا پس از فارغ التحصیلی بتوانند علاوه بر داشتن شغل در زمینه کار افرینی هم نقشی در جامعه داشته باشند .

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه کشوری توانمند به لحاظ اقتصادی، نیازمند تربیت دانشجویانی است که اهل ریسک باشند و این امر نیازمند آموزش مهارت است افزود: با مشاوره‌های شغلی درست می توان دانشجویان را در زمینه شغلی هدایت کرد .

دکتر نصیری با بیان اینکه مهارت آموزی و مشاوره شغلی در مسیر زندگی دانشجویان بسیار تاثیرگذار است گفت‌: مهارت ورزی باعث ایجاد اعتماد به نفس برای دانشجویان خواهد شد و این امر در دیگر مراحل زندگی آنان نیز موثر خواهد بود .

وی به نامگذاری سال با عنوان جهش تولید اشاره کرد و گفت‌: برای تحقق این نامگذاری می توان با گسترش فعالیت‌ها و ایجاد مراکز مختلف فنی و حرفه‌ای در فضای دانشگاه‌، دانشجویان را در استفاده از مهارت‌های این مراکز با صرف کمترین وقت و هزینه ترغیب کرد که این امر نه تنها در آینده شغلی انان بلکه در آینده کشور نیز تاثیرگذار است 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز