تکمیل پروژه های نیمه تمام صنعتی و معدنی اولویت طبس / صدور ۴۰ جواز تاسیس صنعتی با اشتغال ۷۳۲ نفر

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۸:۲۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۳۲۷۰۰
تکمیل پروژه های نیمه تمام صنعتی و معدنی اولویت طبس / صدور ۴۰ جواز تاسیس صنعتی با اشتغال  ۷۳۲ نفر
زارع نیا در خصوص واحدهای صنعتی گفت: برنامه داریم واحدهای در دست احداث با پیشرفت فیزیکی مناسب را به پیشرفت 100 درصدی برسانیم که از جمله آنها، کارخانه نساجی طبس است.

به گزارش خبرگزاری برنا طبس، رئیس صنعت معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: برنامه ریزی و تمرکز ما، استخراج زغالسنگ و به بهره برداری رساندن پروژه های نیمه تمام سال های گذشته است.

محمود زارع نیا با اشاره به رویکرد دولت در توسعه صادرات غیر نفتی افزود: احیا و بازسازی معادن غیرفعال در کوتاه مدت و تفکیک آنها بر اساس نوع مشکل و حل آن و تلاش برای بازگرداندن معادن استراتژیک به چرخه تولید از برنامه های ما در این زمینه است.

وی در خصوص واحدهای صنعتی گفت: برنامه داریم واحدهای در دست احداث با پیشرفت فیزیکی مناسب را به پیشرفت 100 درصدی برسانیم که از جمله آنها، کارخانه نساجی طبس است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته تمرکز خوبی بر واحدهای جوار معدنی داشتیم خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بیشتر پروانه های بهره برداری در حوزه صنایع معدنی بوده که جهت جلوگیری از خام فروشی، افزایش تولید کنسانتره آهن در دست اقدام می باشد.

رئیس صمت شهرستان طبس به بهره برداری کارخانه زغالشویی ممرادکو در بهار امسال اشاره کرد که با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید و در ادامه عنوان کرد: کارخانه تولید کنسانتره زغالسنگ حرارتی در منطقه مزینو با ظرفیت 200 هزار تن سالیانه، وارد مدار تولید آزمایشی گردید.

وی با تاکید بر فعالیت معدنی، به پروژه پروده 4 اشاره کرد و گفت: ما نیاز به زغالسنگ داریم و چرخه فرآوری، ظرفیت تولید کنسانتره زغالسنگ و تولید کک نیز در خود شهرستان وجود دارد.

 

طبس رتبه نخست استان در صدور پروانه بهره برداری

زارع نیا عنوان کرد: تا پایان سال 98 تعداد 154 پروانه بهره برداری معدن در شهرستان طبس صادر شده که از نظر تعداد پروانه و میزان ذخایر رتبه اول استان را دارد.

وی ادامه داد: عمده مواد معدنی شهرستان طبس، انواع زغالسنگ است که 76 درصد ذخایر کل کشور را شامل می شود.

زارع نیا گفت: با توجه به تنوع زیاد مواد معدنی در شهرستان طبس و بنا به تفکیک آن، معادن زغالسنگ با 29 معدن فعال بیشترین و پس از آن خاک نسوز، خاک صنعتی، باریت، فلورین و غیره است.

وی گفت: در سال گذشته شهرستان طبس با صدور 12 گواهی کشف با ذخیره قطعی بالغ بر هزار و 200 میلیون تن بیشترین میزان گواهی صادر شده در استان را به خود اختصاص داد.

وی گفت: در سال 98 در زمینه واحدهای صنعتی 40 جواز تاسیس با سرمایه گذاری بالغ بر دو هزار و 800 میلیارد ریال و پیش بینی برای اشتغال 732 نفر، پروانه صادر کردیم.

در زمینه واحدهای صنعتی نیز هشت پروانه صنعتی با سرمایه گذاری 415 میلیارد ریال و اشتغال زایی برای 123 نفر که از حیث تعداد صدورنسبت به سال گذشته خود پیشرفت 100 درصدی داشتیم.

 

خبرنگار: ساره نجفی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز