دیدار رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با استاندار

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۸:۵۹:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۳۶۲۷
ظهر امروز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری در این دیدار کهگیلویه وبویراحمد را به جهت، شرایط توپوگرافی، اقلیم سرزمینی و کوهستانی بودن  جزء استان های خاص کشور برشمرد و گفت: ۸۰ درصد مساحت استان جنگل، مرتع و کوهستانی است و توپوگرافی خشن و سخت گذر بودن استان رفت و آمد و عملیات های امداد و نجات را مشکل و پرهزینه کرده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار حمایت جدی و ویژه جمعیت هلال احمر کشور در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری را خواستار شد و گفت: استان نیازمند ناوگان ترابری جهت امداد و نجات و تجهیزات و امکانات  است.

کلانتری وقوع بحران های مختلف از جمله سیل، زلزله و آتش سوزی در استان را متفاوت از سایر استان ها بیان کرد و گفت: کهگیلویه وبویراحمد نیازمند عزم جدی و نگاه ویژه مسئولان ملی برای رفع مشکلات در این رابطه است.

کلانتری به آتش سوزی های استان اشاره کرد و گفت: تامین شش بالگرد برای اطفای حریق در کوه خائیز برای نخستین بار و کمک از مسئولان کشوری از جمله اقدامات مهم در این حوزه بود.

استاندار خواستار راه اندازی یک پایگاه هوایی امداد و نجات و یک فروند بالگرد اختصاصی برای استان شد.

وی گفت: همه استان های همسایه از امکانات و تجهیزات و هوانیروز برخوردارند اما استان ما فاقد این گونه امکانات است و نیازمند توجه ویژه هلال احمر کشور می باشد.

کلانتری بیان کرد: ۲ پایگاه امداد و نجات در ۲ منطقه جوخانه و توت نده امسال از محل اعتبارات استانی تکمیل و راه اندازی خواهند شد.

استاندار اعلام کرد: آماده انعقاد تفاهمنامه به صورت ۵۰ درصد استانی و ۵۰ درصد اعتبارات جمعیت هلال احمر کشور برای تکمیل و راه اندازی پایگاه ها و مراکز امداد و نجات در استان هستیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور هم در این دیدار گفت: بازدیدی از همه پایگاه های امداد و نجات استان انجام شده و  همه مشکلات و نیازهای این پایگاه ها مورد رصد و  بررسی قرار گرفت.

مهدی ولی پور از حمایت های استاندار و مجموعه مدیریتی استان به دلیل همراهی و حمایت از جمعیت هلال احمر استان تشکر کرد.

وی افزود: خدمات لجستیکی، ناوگان ترابری، امکانات و تجهیزات به استان اختصاص داده خواهد شد و شرایط برخورداری با توجه به مساحت بالای جنگل، مرتع و کوهستانی بودن استان از این امکانات ویژه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز