معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری؛

هشت میلیون ماسک ماهانه در کارگاه‌های  استان مرکزی تولید می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۲۲:۰۴
کد خبر: ۱۰۳۵۲۹۰
هشت میلیون ماسک ماهانه در کارگاه‌های  استان مرکزی تولید می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: قیمت تمام شده ماسک در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی صنفی ۱۳ هزار و ۶۰۰ ریال و قیمت این کالای بهداشتی برای مصرف‌کنندگان ۱۵ هزار ریال است و هرگونه گران‌فروشی در این راستا تخلف محسوب شده و با خاطی برخورد قاطع می‌شود.

به گزارش برنا از اراک، سعید فرخی در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی، افزود: هشت میلیون ماسک  ماهانه در کارگاه‌های  استان مرکزی تولید می‌شود و اکنون تعادل بین عرضه و تقاضای این کالای بهداشتی در استان وجود دارد و هر روز بیش از  ۲۵۰ هزار عدد ماسک آماده توزیع در بازار مصرف است.

وی ادامه داد: تامین پارچه برای کارگاه‌های تولید ماسک استان مرکزی برعهده سازمان بسیج اصناف است که به صورت سهمیه‌بندی این مهم جریان دارد و با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار و نظارت گسترده نهادهای نظارتی پارچه مورد نیاز دوخت ماسک بین کارگاه‌ها توزیع می‌شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: اگر چه توزیع ماسک در بیشتر واحدهای صنفی و حتی دستفروشان استان صورت می‌گیرد اما، تاکید ستاد تنظیم بازار استان بر نظارت هر چه بیشتر فروش این محصول از طریق داروخانه‌ها، تجهیزات پزشکی و فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی و زیر نظر مستقیم دانشگاه علوم پزشکی است.

فرخی بیان کرد: وجود انواع کالا به‌خصوص کالاهای اساسی با قیمت متعارف در بازار استان مرکزی هدف اصلی این ستاد است و در صورت مشاهده هرگونه کم‌فروشی و احتکار از سوی تولیدکنندگان یا فروشندگان عمده و خرده با جدیت  اعمال قانون می‌شود.

وی گفت: تیرماه امسال بیش از ۲ میلیون ۸۰۰ هزار قطعه جوجه به مرغداری‌های این استان تزریق شد که برای حفظ بازار مصرف و تامین تقاضای این ماده پروتئینی برنامه اشاره شده در مرداد و شهریورماه جاری تداوم می‌یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، افزایش نرخ اجاره‌بهای مسکن در استان مرکزی را ۱۵درصد عنوان کرد و گفت: مشاوران املاک مکلف به اجرای این مهم هستند و در صورت بی‌توجهی به این مسئله مهم با متخلفان برخورد می‌شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز