بهره‌برداری از ۵ طرح ملی در بخش صنعت و معدن سمنان

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۰:۴۶:۳۱
کد خبر: ۱۰۴۱۳۴۹
بهره‌برداری از ۵ طرح ملی در بخش صنعت و معدن سمنان
رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: پنج طرح صنعتی و معدنی پیشران و ملی این استان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛علی تشنه‌دل ظهر امروز به خبرنگاران اظهار کرد: پنج طرح صنعتی و معدنی در قالب پویش ملی «تولید- تداوم امید» و جزو طرح‌های مهم و ملی استانی است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، زمینه اشتغال 850 نفر در استان فراهم خواهد شد و برای راه‌اندازی کامل آنها حدود هفت هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به نام جهش تولید شده، نسبت به راه‌اندازی پویش «تولید، تداوم امید» به‌منظور بهره‌برداری از 200 طرح بزرگ پیشران ملی در بخش صنعت و معدن به ارزش 170 هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم 41 هزار نفر اقدام کرده که در این بین، پنج طرح صنعتی و معدنی از استان سمنان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به دستاوردها و پیامدهای این پویش ملی گفت: جهش تولید، تکمیل زنجیره ارزش، کاهش واردات، افزایش صادرات، فناوری بالا و توسعه مناطق کمتر برخوردار از مهم‌ترین دستاوردها و پیامدهای بهره‌برداری از این طرح‌های استانی است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

تشنه‌دل افزود: شرکت پرشیا اروپا تولیدکننده مس کاتدی یکی از طرح‌های پیشران و ملی استان است که با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالانه 600 تن مس کاتدی را دارد که با راه‌اندازی این طرح زمینه اشتغال 40 نفر ایجاد خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: شرکت گوهر سنگ کویر با ظرفیت تولید سالانه 900 تن کنسانتره مس سولفیدی با سرمایه‌گذاری حدود 300 میلیارد ریال از دیگر طرح‌های مهم استان در این پویش است که 40 نفر به‌طور مستقیم با راه‌اندازی این طرح مشغول به کار خواهند شد.

تشنه‌دل اظهار کرد: شرکت کویر جین با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و 600 هزار مترمربع پارچه‌های سیستم پنبه‌ای و الیاف مصنوعی با سرمایه‌گذاری حدود سه هزار میلیارد ریال سومین طرح بزرگ و ملی استان است که با راه‌اندازی این واحد زمینه اشتغال حدود 273 نفر فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: واحد تولیدی راوندی تولیدکننده انواع یخچال و فریزر از دیگر طرح‌های قابل افتتاح است که با سرمایه‌گذاری بالغ بر سه هزار و 500 میلیارد ریال ظرفیت تولید 300 هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر را دارد که با راه‌اندازی این واحد 400 نفر مشغول به کار خواهند شد.

او اضافه کرد: شرکت طب پلاستیک نوین پنجمین طرح ملی استان است که با سرمایه‌گذاری حدود 600 میلیارد ریال ظرفیت تولید هشت هزار تن ظروف پلی استایرن و پلی‌پروپیلن را خواهد داشت و با افتتاح این طرح، زمینه اشتغال حدود 100 نفر فراهم خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز