آبایی مطرح کرد:

۸۲۵ متقاضی تسهیلات کرونایی دریافت کردند / رفع مشکلات کارگری باید از مسیر قانونی طی شود 

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۰:۳۶:۵۳
کد خبر: ۱۰۴۱۷۶۲
۸۲۵ متقاضی تسهیلات کرونایی دریافت کردند / رفع مشکلات کارگری باید از مسیر قانونی طی شود 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در استان مرکزی تاکنون به ۸۲۵ متقاضی آسیب دیده از کرونا تسهیلات بانکی پرداخت شده است .

به گزارش برنا از اراک ،  محمدتقی آبایی هزاوه با حضور در خبرگزاری برنا و دیدار با کارکنان به مناسبت روز خبرنگار بیان داشت: از سوی دولت ، ۴۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی اقشار آسیب دیده ناشی از کرونا در نظر گرفته شده است که از این میزان ، ۶ هزار و ۵۱۰میلیارد ریال سهم استان مرکزی است و تاکنون درخواست چهار هزار و ۹۷۰ متقاضی به مبلغ یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل ارسال شده است و این در حالی است که ۸۲۵ متقاضی موفق به دریافت ۱۰۰ میلیارد ریال شده‌اند.

وی افزود : تسهیلات کرونایی آنچنان که باید مورد استقبال جامعه هدف واقع نشد که از دلایل مهم آن را می توان مربوط به نرخ تسهیلات عنوان کرد ، هر چند این پرداخت تسهیلات ، در شرایط سخت اقتصادی مد نظر قرار گرفته بود .

مدیر کل تعاوت کار و رفاه اجتماعی استان ضمن تقدیر از فعالیت رسانه ها مبنی بر اطلاع رسانی گسترده به مردم در این برهه زمانی گفت : دولت تدبیر و امید در راستای کاهش و رفع آسیب های ناشی از کرونا در این شرایط نامناسب اقتصادی ، گام های موثری برمی دارد . آبایی هزاوه افزود: پیگیری حقوق کارگران، مطالبات به حقی است و باید از مسیر قانونی خود پیگیری شود، و اخلال در نظام عمومی جامعه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست .

وی خاطر نشان کرد: مسدود کردن ریل قطار ، خط قرمز مسئولان استان است و رفع مشکلات کارگری باید از مسیر قانونی طی شود و تحقق این مهم نیازمند تعامل و همدلی میان کارگران، کارفرمایان و مسئولان ذی ربط استانی است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز