پیام تبریک مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۰:۴۴:۴۶
کد خبر: ۱۰۴۲۳۳۱
پیام تبریک مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی
علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در پیامی روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی را تبریک گفت.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه وبویراحمد؛علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در پیامی روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی را تبریک گفت.
در پیام تبریک سید محمد تقی علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد آمده است
بسم الله الرحمن الرحیم
وَتَعَاوَنُواْ عَلَی الْبرِّ وَالتَّقْوَی وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَی الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ

در روز شمار تقویم، ۲۲ مرداد ماه به عنوان روز ملی تشکل ها و مشارکت اجتماعی نامگذاری شده است.

این روز فرصتی است مغتنم به منظور قدر شناسی از نقش آفرینی تشکل ها و مجموعه های فرهیخته و داوطلبانه ای که به رغم فراز و فرودهایی که در طبیعت همه فعالیت های اجتماعی است، با درکی آگاهانه و شوری نشأت گرفته از شعور اجتماعی در کنش موثر با محیط پیرامون خود هستند و در سال های اخیر با دستیبابی به بلوغ فکری و عملی توانسته اند بازویی توانمند و تکیه گاهی مطمئن در عرصه های گوناگون علمی، فرهنگی به شمار آیند.

سازمان‌های مردم‌نهاد ، نهادهای خودجوش مدنی هستند که احساس مسئولیت را وظیفه خود و رسیدن به آرمان‌های جامعه والا و عاری از مشکلات را هدف نهایی خود می‌دانند، از اعتماد اجتماعی بالا برخوردار بوده و همیار و همگام با دردهای اجتماعی در جامعه قدم بر می‌دارند. خاصیت و ذات فعالیت در قالب تشکل‌های تخصصی و مردم‌نهاد، بهره‌مندی از نعمت حضور مردم و اهتمام به رفع مشکلات و دغدغه‌های اجتماعی است.
سازمان‌های مردم‌نهاد حلقه اتصال دولت و مردم هستند که می‌توانیم با کمک آنها کارهای بزرگی را در حل معضلات جامعه انجام دهیم. تجربه نشان داد که سازمان‌های مردم‌نهاد می‎توانند با ورود به مبحث مواد مخدر نیز اقدام اثرگذاری در تحقق رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با پشتوانه‌های نظری و علمی داشته باشند.
از همین رو فرصت را مغتنم شمرده و ۲۲ مرداد را که آغاز هفته تشکل ها نام گذاری شده است، به تمام فعالان و دغدغه مندان عرصه مشارکت اجتماعی که دل در گرو تقویت همبستگی ملی و اعتلای ایران اسلامی دارند، تبریک عرض نموده و امید دارم تا به بهانه این نماد، بتوانیم مسئولیت مان در قبال امروز و فردای جامعه را محقق سازیم.
 
سید محمد تقی علوی
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز