استاندار سمنان:

مبنای برگزاری آیین‌های عزاداری‌ در محرم امسال دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۸:۳۶:۴۶
کد خبر: ۱۰۴۲۶۱۳
مبنای برگزاری آیین‌های عزاداری‌ در محرم امسال دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است
استاندار سمنان گفت: مبنای برگزاری آیین‌های عزاداری در ماه‌های محرم و صفر امسال در استان سمنان دستورالعمل‌‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس و رعایت نکات بهداشتی است.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، علیرضا آشناگر، روز سه‌شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: چنانچه در انجام مراسم عزاداری در ماه های محرم و صفر امسال ، در یک یا چند حسینیه یا مسجد دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا ویروس رعایت نشود، برطبق قانون و ضمانت اجرای در نظر گرفته شده با متولیان امر برگزاری مراسم برخورد خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: مساجد و صحن‌های امامزاده‌ها که سرپوشیده است ، برای عزاداری محرم در سال جاری مناسب نیست و اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل تبلیغات استان نسبت به ممانعت از عزاداری در این اماکن مقدس برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس اقدام کنند.
استاندار سمنان تصریح کرد: دسته‌روی، نخل گردانی و آیین های ویژه که در روزهای خاص ماه های محرم و صفر با حضور قابل توجه اقشار مردم همه ساله در استان سمنان برگزار می‌شد، در سال جاری به دلیل شیوع کرونا ویروس انجام نمی‌شود.
وی تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان آمادگی خود را برای درمان افراد مبتلا به کرونا حفظ کنند و تمامی کمیته های مربوطه موظف به اجرای رنامه‌های تدوین شده هستند.
استاندار سمنان با بیان اینکه ، برگزاری مراسم خانگی عزاداری باعث تجمع در خانه ها نشود، گفت: این مراسم با حداقل نفرات با حضور اعضای خانواده در منازل برگزار شود.
استاندار سمنان در پایان این نشست از تلاش های پزشکان ، پرستاران ، کادر درمانی، اداری و خدماتی بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان که در ماه های گذشته برای درمان افراد مبتلا به کرونا ویروس خوش درخشیدند، تشکر کرد.
به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان، در این جلسه در ارتباط با تشکیل کارگروه‌ها و فرهنگ‌سازی پیرامون اجرای دستورالعمل های بهداشتی در ایام عزاداری ماه های محرم و صفر و آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در استان سمنان بحث و تبادل نظر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز