استاندار مرکزی:

برخی هیات‌های مذهبی با توجه به وضعیت بیماری اعلام کرده‌اند که مراسم عزاداری ندارند

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۵:۳۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۴۲۷۳
برخی هیات‌های مذهبی با توجه به وضعیت بیماری اعلام کرده‌اند که مراسم عزاداری ندارند
استاندار مرکزی گفت: برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ابتلای عزاداران حسینی امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی شرط اجرای این آیین‌ها است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی افزود: برخی هیات‌های مذهبی با توجه به وضعیت بیماری اعلام کرده‌اند مراسم عزاداری ندارند که از اقدام این روسای هیات‌ها تشکر می‌شود. 

وی اظهار داشت: لازم است باقی هیات‌ها نیز به خاطر حفظ سلامت عزاداران این رویه را در پیش بگیرند تا موجب انتشار بیماری نشوند.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: بسیج و سپاه با پایگاه‌های مساجد ارتباط مطلوبی دارند بنابراین شایسته است از ظرفیت بسیج برای همکاری در اجرای مصوبات پدافند زیستی در مدیریت کرونا  استفاده شود

آقازاده افزود: در رعایت دستوالعمل های بهداشتی هیچ برخوردی با هیات‌های مذهبی صورت نمی‌گیرد و تنها ارشادی، ایجابی و مشورتی مورد نظر و دقت باید باشد.

استاندار مرکزی گفت: لازم است این مهم به بسیج سپرده شود تا با برگزاری نشست‌ها با همکاری مرکز بهداشت و فرمانداری‌ها بتوان مراسم خوبی در استان برگزار کرد.

آقازاده در ادامه افزود: از شهروندانی که در سایر استان‌ها ساکن هستند اما در دهه محرم برای عزاداری به استان مرکزی سفر می‌کنند درخواست می‌شود امسال به دلیل موج دوم کرونا از سفر خود صرف‌نظر کنند.

وی اظهار داشت: ستاد ملی کرونا برای سفر در دهه اول محرم و محدودیت اعمال نکرده است اما مردم با مدیریت سفر از حضور در روستا و شهرهای استان به خاطر انتقال بیماری خودداری کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز