کدام شهرهای استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی است؟

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۵۷۰۱
کدام شهرهای استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی است؟
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: چهار شهرستان دیلم، گناوه، بوشهر و عسلویه این استان در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار دارند و مابقی شهرستان‌های استان زرد و نارنجی هستند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ سعید کشمیری گفت: تاکنون مجموع موارد مثبت کرونا در استان بوشهر ۱۰ هزار نفر ثبت شده‌اند و روند بستری در استان بوشهر در سه هفته گذشته ۳۴۰ نفر ثابت مانده و برخلاف پیش بینی‌ها روند کاهشی نداشته است.

او با بیان اینکه براساس آمارها روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ نفر موارد جدید ابتلا به کرونا در استان بوشهر ثبت می‌شود، بیان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع‌ها همچنان از جمله اصولی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کشمیری اضافه کرد: بیشترین بستری‌ها در مرکز استان است و به نظر می‌رسد از سایر بیمارستان‌ها و شهرستان‌ها بیماران به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر مراجعه می‌کنند این درحالی است که بیمار دهی شهر بوشهر نیز به خودی خود بالا است.

او با اشاره به اینکه روزانه ۳ تا ۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان بوشهر جان می‌دهند، گفت: از ۶ ماه گذشته تاکنون ۴۱۵ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کشمیری اضافه کرد: هرچند بیشترین جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در بین جمعیت افراد با سن بالا و یا دارای بیماری زمینه‌ای هستند اما در میان آنها افراد جوان و بدون هیچ بیماری زمینه‌ای نیز بوده‌اند که در اثر سهل انگاری مبتلا به بیماری و جان خود را از دست داده‌اند.

او با اشاره به بیماری آنفلوآنزا گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه کارشناسان به استفاده از واکسن آنفلوآنزا و پیش بینی انجام شده که امسال میزان استفاده از این واکسن ۱۰ برابر سال گذشته است سفارش لازم برای خرید این واکسن انجام شده‌است.

کشمیری اضافه کرد: فصل واکسیناسیون آنفلوآنزا از نیمه دوم شهریور ماه آغاز می‌شود که در گام نخست در اختیار افراد سالخورده و دارای بیماری زمینه‌ای و پس از آن در اختیار سایر افراد قرار می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز