استاندار خراسان جنوبی خبرداد:

لزوم تدوین سند مهارت آموزی استان در بخش های مختلف / راه اندازی دپارتمان های صنعت لاستیک و سنگ های معدنی در خراسان جنوبی

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۰:۲۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۴۸۶۶۹
لزوم تدوین سند مهارت آموزی استان در بخش های مختلف /  راه اندازی دپارتمان های صنعت لاستیک و سنگ های معدنی در خراسان جنوبی
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد : همزمان با توسعه در بخش های مختلف، نیازمند تدوین سند مهارت آموزی استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی؛ معتمدیان با بیان این مطلب در جلسه شورای مهارت استان که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: در بخش هایی که به عنوان پیشران توسعه مورد بررسی قرار گرفته، نیازمند مهارت آموزی هستیم و این خلأ در طرح های مختلفی که در استان اجرا کردیم، به خوبی محسوس است. 

وی تأکید کرد: برای رفع این نیاز، باید در قالب برنامه زمان بندی مشخص و طی تفاهم نامه هایی با حوزه های مرتبط اقدام نماییم.

استاندار تصریح کرد: با توجه به این که استانی در حال توسعه هستیم، راهبرد ها بر اساس مطالعات پژوهشی صورت می‌گیرد و در همین راستا نیز به دنبال سند جامعی در بخش فنی و حرفه ای متناسب با سند توسعه ای استان در بخش های معدن، صنایع دستی و کشاورزی هستیم. 

معتمدیان با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد خراسان جنوبی، متذکر شد: در بخش کشاورزی ۵ محصول ملی و بین المللی داریم، اما متأسفانه وضعیت خوبی در حوزه فرآوری این محصولات استراتژیک نداریم که البته در کنار توسعه استان به این بخش ورود خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه چهارمین قطب معدن کشور  هستیم، ادامه داد: با وجود ۴۹ ماده معدنی فلزی و غیر فلزی و ۷۶ درصد ذخایر ذغال سنگ کشور در شهرستان طبس، برای آینده بخش معدن فرآوری محصولات معدنی را در دستور کار داریم.

به گفته وی؛ در گذشته شاید مهمترین مطالعات در حوزه معدن انحصاری بوده اما طی سال های اخیر علاوه بر دولت، شرکت های دولتی هم به این حوزه ورود کرده اند و نتایج خوبی را رقم زده اند. 

استاندار به فعالیت‌های استان در زمینه ساخت و احداث مسکن نیز اشاره کرد و گفت : در جریان احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در یک سال تجربه کردیم که برای مشاغل مرتبط در این حوزه، با مشکلاتی مواجه هستیم که این خلا ها باید شناسایی شده و روی توانمندی های که‌ وجود دارد برنامه ریزی شود.

معتمدیان تأکید کرد: برای جبران تمام کاستی ها به نیروی انسانی ماهر و توانمند نیاز داریم. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز در ادامه با تأکید بر این که امروزه تخصصی شدن آموزش ها به شدت احساس می شود و ما به این سمت حرکت می کنیم خاطر نشان کرد: برای اولین بار در کشور، شهرک مهارت در خراسان جنوبی احیا شود و کانون های آزاد مهارت آموزی در آنجا مستقر گردند. 

اوسط هاشمی ادامه داد:ما راه اندازی دپارتمانی را برای معادن استان با عنوان دپارتمان ملی مهارت معدن در کشور قول داده ایم و برای تأسیس دپارتمان ملی صنعت لاستیک کشور هم در کویر تایر توافق بسته شد که امیدواریم این تصمیم سبب ایجاد اشتغالزایی پایدار شود.

وی متذکر شد: دپارتمان هایی که در استان در قالب تفاهم نامه اجرایی می شوند باید به سمت تخصصی شدن بروند و دستاورد ملی داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز