هشدار رئیس کل دادگستری به شهرداری بیرجند / هیچ بهانه ای قابل قبول نیست حتی موقوفات

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۱:۲۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۵۵۹۹۵
هشدار رئیس کل دادگستری به شهرداری بیرجند / هیچ بهانه ای قابل قبول نیست حتی موقوفات
رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: شهرداری متولی است و اگر جایی کار گره داشته باشد، دادستانی وارد عمل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی در سال جاری افزود: با توجه به چهره نازیبای برخی اصناف و اعتراضات مردمی انتقال صنوف آلاینده از ضروریات مرکز استان است.

وی گفت: بخشی که مربوط به وقفیات است را می‌توان از تبصره‌های استیجاری و اجازه از نماینده ولی فقیه استفاده کرد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: چهره زیبایی با وجود صنوف آلاینده در شهر بیرجند وجود ندارد که این مساله باید با همکاری شهرداری، ادارات اوقاف و ثبت اسناد و املاک مرتفع شود.

وی گفت: فعالیت برخی صنوف در شهر ایجاد مزاحمت می‌کند و از نظر بهداشتی و سر و صدایی که دارند بخصوص اینکه در برخی خیابان‌ها متمرکز هستند باید تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه برای انتقال صنوف آلاینده باید به دنبال ابزار تشویقی باشیم افزود: دستگاه‌ها همیاری کنند تا این موضوع هرچه سریعتر ساماندهی شود و آرامش روانی به جامعه برگردد.

حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: در مورد اوقاف اگر بگوییم زمینی موقوفه است و واقف ۳۰۰ سال قبل وقف کرده، دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید راه برون رفت را از استفتائات مراجع و اختیاراتی که نمایندگان ولی فقیه دارند، یافت.

وی گفت: ساماندهی صنوف آلاینده به صورت صنف به صنف انجام شود حتی پروانه رایگان صادر کنید تا تشویق شوند.

وی با تاکید بر اینکه صنوف آلاینده تا پایان سال تعیین تکلیف شوند تصریح کرد: ‌بعد از تامین زیرساخت‌ها در صورت هرگونه مقاومت، مقامات قضایی وارد عمل خواهند شد.

اقدامات اجرایی قانون پیش فروش ساختمان در استان خراسان جنوبی دستور کار دیگر این نشست بود که رییس کل دادگستری در این زمینه گفت: بررسی قانون پیش فروش ساختمان در ۲ جلسه قبل شروع شد که در این استان به جهت ناهماهنگی‌هایی که وجود داشت قانون اجرا نشده بود و اگر اجرا شود نابسامانی‌های فروش ساختمان ساماندهی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز