معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تعاونی ها کلید توسعه همه جانبه / ضرورت ترویج فرهنگ تعاون در استان/ معرفی الگوهای موفق حوزه تعاون

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۳:۳۷:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۷۳۰۳
تعاونی ها کلید توسعه همه جانبه / ضرورت ترویج فرهنگ تعاون در استان/ معرفی الگوهای موفق حوزه تعاون
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ تعاون در این استان گفت: در این راستا باید الگوهای موفق شناسایی و معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید حشمت الله صمیمی دوست در نشست تجلیل از تعاونی های برتر استان که به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال تصویب اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی که در آن نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران تبیین شده است نظام اقتصادی کشور بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی استوار شده و در اصل ۴۳ قانون اساسی یکی از راه های بارز و پررنگ جهت رفع نابسامانی های اقتصادی از جمله فقر، محرومیت، بیکاری، رکود و تورم با مشارکت و همکاری اقشار مختلف مردم پیش بینی شده است تا در قالب شرکت های تعاونی سرمایه گذاری کنند و از مشکلات خود و جامعه گره گشایی نمایند و نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نظام ها متمایز کنند.

وی بیان کرد: اعلام شد که در مفاد سیاست های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای در رشد و توسعه بخش تعاون و افزایش آن در سهم اشتغال داشتند و در حال حاضر باتوجه به سهم بخش تعاون براساس قانون از اقتصاد کشور ۲۵ درصد در نظر گرفته شده و باید براساس برنامه های توسعه اقتصادی کشور بتوانیم به این سهم برسیم.

صمیمی افزود: در حالی که اکنون حدود ۶ تا ۷ درصد تحقق پیدا کرده و لازم است در راستای اقتصاد مردمی در این زمینه گام های مهمی در سطح استان برداریم.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه یکی از عوامل موثر در تحقق حماسه اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در کشور تعاونی ها هستند، بیان کرد: مجموعه استانداری آمادگی دارد تا در کارگروه های مختلف اقتصادی از جمله کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اقتصاد، اشتغال، سرمایه گذاری و سایر کارگروه ها در حقیقت به کمک شرکت های تعاونی بیاید و اگر مشکلی دارند مشکلات و موانع آنها  به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

صمیمی ابراز کرد: تعاونی های تولیدی با تجمیع سرمایه های اندک اعضا این اعتبار مالی را در اختیار تولید و اقتصاد کشور قرار می دهند که انجام این کار از توان تک تک افراد جامعه خارج است و تمام جهان به این سو حرکت می کنند.

وی بیان کرد: بنابراین حتما باید این مدل را در دستور کار قرار دهیم و در این راستا فرهنگ سازی کنیم.

صمیمی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل موثر در تحقق حماسه اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در کشور تعاونی ها هستند، عنوان کرد: انتظار می رود اصحاب رسانه، ائمه جمعه و جماعات و سایر اقشار ذی نفوذ کمک کنند که این روحیه تعاون و کارگروهی در استان تقویت شود‌.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از تلاش تعاون گران در این شرایط سخت، گفت: سهم این افراد در اشتغال و رونق تولید بسیار تاثیرگذار بوده  به طوری که براساس آمار اداره کار ما هم اکنون بیش از ۲ هزار تعاونی فعال در سطح استان داریم که اینها بیش از ۲۲ هزار نفر اشتغال به همراه داشته است.

 معاون اقتصادی استاندار  رشد اقتصادی، فقرزدایی، اشتغال مولد، یکپارچگی اجتماعی، تقویت کارآفرینی و مدیریت، تمرکز سرمایه های کوچک در قالب سرمایه های متوسط و کلان از اهداف مهم شرکت های تعاونی در کشور عنوان کرد.

صمیمی در پایان تصریح کرد: تنها مدلی که می تواند کشور را به سمت تحقق عدالت اجتماعی و توسعه همه جانبه سوق داده و در خیزش عظیم اقتصادی قرار دهد مدل تعاون است.

در این نشست از شرکت های تعاونی و تعاون گران با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز