بهره برداری از ۱۹۰ واحد تاسیسات گردشگری در استان

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۰:۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۴۵۴۱
بهره برداری از ۱۹۰ واحد تاسیسات گردشگری در استان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۹۰ واحد تاسیسات گردشگری در استان به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۶۰ واحد از این تعداد مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، حسن رمضانی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: هر سال با آغاز هفته گردشگری که مصادف با ۲۷ سپتامبر است، برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌برداری از پروژه‌های قابل افتتاح گردشگری در استان صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: از ششم مهرماه مصادف با آغاز هفته گردشگری در شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاینات، فردوس، سرایان، نهبندان، درمیان، سربیشه و خوسف هفت پروژه برق‌رسانی و تامین روشنایی، هفت واحد اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ واحد دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، ۲ واحد سفره‌خانه سنتی، یک واحد رستوران مجتمع بین‌ راهی، کلنگ‌زنی سایت گردشگری و افتتاح ۲ کارگاه صنایع دستی را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۹۰ واحد تاسیسات گردشگری در استان به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۶۰ واحد از این تعداد مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان است.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تاسیس انجمن حرفه‌ای رستوران‌های بین راهی و سفره‌خانه‌های سنتی خراسان جنوبی در آستانه هفته گردشگری خبر داد.

مرتضی عربی افزود: در راستای اجرای ماده ۲۵ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی، نام‌گذاری و نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری با توجه به جلسات برگزار شده قبلی، انجمن حرفه‌ای رستوران‌های بین راهی و سفره‌خانه‌های سنتی در خراسان جنوبی تاسیس شد.

وی گفت: این انجمن با هدف کمک به توسعه گردشگری استان و بهبود کیفیت ارائه خدمات گردشگری و بسترسازی به منظور استفاده از ظرفیت فعالان بخش غیر دولتی در توسعه سند گردشگری استان تاسیس شده است.

عربی اظهار داشت: پس از رای‌گیری اعضا، علیرضا ادیبیان به عنوان اولین رییس این انجمن در استان انتخاب شد.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز