مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر مطرح کرد:

لزوم تسری روند تصویب طرح جست‌وجو و نجات دریایی استان بوشهر

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۱:۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۷۷۰۰
لزوم تسری روند تصویب طرح جست‌وجو و نجات دریایی استان بوشهر
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: روند تصویب طرح جست‌وجو و نجات دریایی استان بوشهر تسریع شود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ سیاوش ارجمندزاده، صبح‬ شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان بوشهر گفت: آلودگی‌های دریایی یکی از چالش‌های اساسی است که برای مقابله با آن و پاسخگویی مناسب باید برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب صورت گیرد.

او با اشاره به تولید روزانه بیش از ۶۰۰ هزار بشکه نفت‬ از‬ میدان‌های واقع در آب‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر بیشترین میدان‌های نفتی را در بین سواحل کشور دارد و آلودگی‌های نفتی را به صورت متناوب در استان شاهد هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: برای پاسخگویی مناسب‌تر برای مقابله با آلودگی دریایی و اضطرارهای دریایی، هم افزایی و استفاده از امکانات و تجهیزات دستگاه‌های متولی نقش مهمی خواهد داشت.

او ادامه داد: در راستای مدیریت و پاسخگویی مطلوب‌تر در زمینه آلودگی‌های دریایی و اضطرار دریایی، نیاز است طرح جست و جو و نجات و مقابله با آلودگی آب دریا در این استان هر چه زودتر مصوب و برای اجرا به ارگان‌های متولی ابلاغ شود.

ارجمندزاده با اشاره به جایگاه کنوانسیون جست‌وجو و نجات دریایی و کنوانسیون‬ مقابله با آلودگی آب دریا افزود: در مجلس شورای اسلامی نیز این موارد به عنوان قانون تصویب و برای اجرا به ارگان‌های ذیربط ارجاع داده شده است.

او با اشاره به اینکه طرح ملی جست‌وجو و نجات و مقابله با آلودگی آب دریا تهیه شده است، گفت: طرح‌هایی نیز در سطح استان‌های ساحلی تهیه شد و بوشهر نیز چندین سال است که این طرح‌ها را تهیه کرده ولی تاکنون تاییدیه آن را دریافت نکرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: از آنجایی که این طرح می‌تواند کمک زیادی برای مقابله با بحران‌های دریایی و پاسخگویی به اضطرار کشتی‌ها باشد، لازم است این طرح استانی مصوب و اجرایی شود.

ارجمندزاده ادامه داد: از سال ۹۲ اداره کل بنادر بوشهر چندین بار این طرح را ارائه کرده ولی تاکنون موفق به دریافت مصوبه آن نشده است، با وجود اینکه استان بوشهر بیشترین میزان آلودگی و اضطرارهای دریایی را دارد.

او افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در شش ماه گذشته ۷۵ مورد پاسخگویی به اضطرار دریایی را داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز