استاندار مرکزی؛

زدن ماسک در اراک اجباری شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۳:۴۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۱۱۱۷
زدن ماسک در اراک  اجباری شد
استاندار مرکزی گفت: واحدهای درمانی تامین اجتماعی در کنار بیمارستان‌های دولتی، خصوصی این استان مکلف به پذیرش بیماران کرونایی و ارایه خدمات به آنان هستند و باید استفاده حداکثری از امکانات استان در خدمات به بیماران صورت بگیرد.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی در اراک، افزود: بیش از ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا اکنون در بیمارستان‌های استان مرکزی بستری هستند که این آمار بالاترین میزان بستری از زمان شیوع این بیماری تاکنون بوده است.

وی بیان کرد: تداوم این روند با ظرفیت خدمات درمانی استان همخوان نیست و ممکن است تقاضای کمک از سپاه و ارتش در استان برای ایجاد و برپایی بیمارستان صحرایی شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: روزهای سختی در پیش است و ویروس کرونا شوخی‌بردار نیست و هر اجتماعی می‌تواند منجر به افزایش بیماری و روند تصاعدی قربانیان و جاباختگان ناشی از این بیماری شود.

آقازاده اظهار داشت: مدارس و اماکن ورزشی تعطیل هستند و اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی باید در نشست هفته آتی گزارشی از وضعیت آموزش‌های مجازی در استان گزارش دهد.

وی گفت: دورکاری در استان مرکزی از هفته گذشته آغاز شده و ادارات مکلف به اعمال این مصوبه هستند و دستگاه‌هایی که نسبت به این مهم بی‌تفاوت باشند باید معرفی شوند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: زدن ماسک از در منزل در شهرهای استان مرکزی به‌ویژه کلانشهر اراک از امروز (شنبه) اجباری است اما، در این هفته برای متخلفان اعمال جریمه صورت نمی‌گیرد و اگر پس از یک هفته  بی‌توجهی به این مهم گزارش شود، برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

آقازاده عنوان کرد: فرمانداران ملکف  بر نظارت ضدعفونی و گندزدایی شهر هستند و باید گزارش این مهم را به‌صورت هفتگی به ستاد مدیریت بیماری کرونا اعلام کنند.

وی تصریح کرد: فرمانداران استان باید در هفته آتی گزارش جامعی از  وضعیت ماسک زدن مردم، حمل و نقل عمومی و پارک‌ها در شهرهای مختلف استان مرکزی  اعلام کنند.

استاندار مرکزی افزود: اگر ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی به این نتیجه برسد که در آرامستان اراک موارد بهداشتی رعایت نمی‌شود، تجمع‌ها افزایش یابد و رفتارهای مردم در این مکان منشاء شیوع بیماری شود، تصمیم بر تعطیلی و ممانعت حضور مردم خواهد شد.

آقازاده تاکید کرد: تمام صنوف استان باید  از امروز (شنبه) تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به کار گیرند و اگر صنفی مهر و موم شد دیگر حق گلایه ندارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز