استاندار مرکزی تاکید کرد : 

آمادگی همه جانبه دستگاه‌های اجرایی استان برای مقابله با شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۹:۲۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۷۲۹۱۵
آمادگی همه جانبه دستگاه‌های اجرایی استان برای مقابله با شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان
 استاندار مرکزی گفت: با توجه به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در نیمه دوم سال جاری به واسطه شیوع در کشورهای اروپایی و آسیای میانه و همچنین مهاجرت پرندگان و امکان ورود بیماری به کشور ، نیاز است دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را برای مقابله و کنترل این بیماری در استان را داشته باشند .

 به گزارش برنا از اراک سید علی آقازاده عصر امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی اظهار داشت : در حال حاضر یک کار گروه ویژه و تخصصی برای برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای لازم با محوریت ستاد بحران استان در راستای مقابله با شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان تشکیل شده اما می طلبد تدابیر لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی استان در این راستا اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر عملکرد استان در خصوص مقابله با این بیماری قابل قبول بوده است افزود : اداره کل دامپزشکی استان باید به صورت دوره‌ای فعالیت مراکز مرغداری استان را مورد ارزیابی قرار دهد و در صورت مشاهده موارد مشکوک وارد عمل شود. نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: بر اساس بخشنانه ستاد بحران کشور ، دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران استان مرکزی همچون پلیس راه و اداره کل راهداری باید کمبود تجهیزات و وسایل مورد نیاز خود را دستگاه‌های ملی خود تامین کنند و استانداری مرکزی نیز آمادگی کامل دارد با تمام ظرفیت دستگاه های ذیربط را مورد حمایت ویژه قرار دهند.

آقازاده بیان داشت: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، طی ماه‌های دی و بهمن و فروردین سال آتی میزان بارشها در استان بسیار چشمگیر است از این رو فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی باید آمادگی لازم را در این راستا داشته باشند.

وی با اشاره به خسارات ناشی از سیل اخیر در استان گفت : پل‌هایی که در نقاط مختلف شهری و روستایی به ویژه پل هفت دهنه ساوه استان طی سیل سال گذشته تخریب شدند که باید تا پایان سال جاری تعیین تکلیف شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: استان مرکزی در بازسازی واحدهای آسیب دیده سیل بهار سال گذشته ، در استان و همچنین در استانی که معین بودیم ، پیشتاز و از استانهای برتر کشور بود . مهدی زندیه وکیلی ضمن تقدیر از تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط و همچنین پرداخت تسهیلات بانکی در این راستا ، بیان داشت: چهار هزار و ۴۰۰ واحد آسیب دیده سیلاب پارسال در استان مرکزی ساخته شده است که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پرونده این مهم‌در استان مرکزی بسته شد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون نشست‌های مدیریت بحران به صورت ماهانه در فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان به صورت منظم برگزار شده است که به واسطه تعامل و همکاری دستگاه های عضو مدیریت بحران ،  میزان خسارت آتش‌سوزی در تابستان امسال استان مرکزی بسیار ناچیز بود و در خصوص پیشگیری و مقابله با آتش سوزی ها اقدامات مناسبی صورت گرفت .

زندیه وکیلی تاکید کرد : دستگاه های اجرایی استان باید در خصوص اجرای طرح های زمستانی تا پیش از نیمه آبان ماه نشست هایی را برگزار و سایر حوزه ها نیز  آمادگی لازم را در خصوص مقابله با بحرانها داشته باشند.   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز