نشست خبری شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام:

شرکت مردم در مراسمات بیشترین عامل شیوع بیماری کرونا است

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۰۶:۵۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۷۳۴۸۵
شرکت مردم در مراسمات بیشترین عامل شیوع بیماری کرونا است
سرپرشت شبکه بهداشت و درملن شهرستان چرام در نشت خبری گفت: بیشترین عامل شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان شرکت مردم در تجمعات به خصوص شرکت در مراسمات ترحیم و رفت و آمدهای خانوادگی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسن هدایت نیا با بیان اینکه تا کنون در شهرستان چزام 2 هزار و 22 تست کرونا انجام شده، افزود: از آزمایشات انجام گرفته تست 571 نفر مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه یک ماه پیش 60 درصد از موارد مثبت شهرستان بانوان بوده است، گفت: متاسفانه در این مدت روند مبتلا شدن مردان نیز افزایشی شده است.

هدایت نیا با بیان اینکه 76 درصد از مبتلایان شهرستان مربوط به جامعه شهری، 20 درصد مربوط به جامعه روستایی و 4 درصد مربوط به خارج از شهرستان است، افزود: بیشترین گروه سنی درگیر 30 تا 39 سال و کمترین گروه سنی درگیر 0 تا 9 سال هستند.

وی ادامه اد: بیشترین گروه درگیر با بیماری کرونا در سطح شهرستان مربوط به قشر دانشگاهی است.

هدایت نیا عنوان کرد: حدود یک سوم ( 33 درصد ) مبتلایان شهرستان مربوط به کارکنان ادارت دولتی هستند که نشان دهنده این است که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

وی افزود: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا شهرستان مدیران ادارات شهرستان حق شرکت در هیچ تجمع و مراسم ترحیمی را ندارند.

هدایت نیا با بیان اینکه کمترین صنوف رعایت کننده پروتکل های بهداشتی در شهرستان پاساژها با 55 درصد و پایانه های مسافربری با 58 درصد هستند، گفت: استفاده از ماسک در مراکز خرید حدود 73 درصد و در وسایل نقلیه عمومی 53 درصد است.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد مبتلا به بیماری کرونا در شهرستان را بیماران فشار خونی و دیابتی عنوان کرد و افزود: هیچ کدام از پزشکان مرکز بهداشت شهرستان چرام به بیماری کرونا مبتلا نشده است.

سرپرشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام بشترین موارد مبتلا را در روستاهای القچین سفلی و کره شهبازی عنوان کرد و گفت: دلیل افزایش مبتلایان در روستای القچین سفلی همجواری روستا با شهر چرام، مشاهده نخستین مورد مثبت کرنا در این روستا، دفن میت شهروندان چرام در این روستا و همچنین قرار گرفتن روستا در مسیر عبور و مرور دو شهرستان کهگیلویه و چرام است.

وی با بیان اینکه با افزایش یک مرکز نمونه گیری در بخش سرفاریاب در حال حاضر دو مرکز نمونه گیری در شهرستان کار غربالگری و شناسایی بیماران جدید را انجام می دهند.

هدایت نیا به فعال بودن پروژه بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان چرام اشاره کرد و افزود: ظرف مدت دو ماه گذشته 120 تن میلگرد برای این پروژه خریداری شده است و عملیات بن ریزی فونداسیون به زودی انجام می شود.

وی ادامه داد: امسال برای اجرای فونداسیون این پروژه 4 میلیارد و 500 میلیون اعتبار پیش بینی شده است.

هدایت نیا به راه اندازی مرکز سلامت بهداشت و درمان روستای القچین سفلی اشاره کرد و گفت: این مرکز 6 هزار نفر و 6 خانه بهداشت را تحت پوشش قرار می دهد که می تواند بار سنگینی را از دوش درمانگاه شبانه روزی چرام بردارد.

وی به اجرای گشت های مشترک شبکه بهداشت و درمان شهرستان در راستای مبارزه با بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و افزود: در 5 ماه گذشته 3 هزار و 814 مورد بازدید از صنوف را داشتیم که 47 مورد را به تعزیرات معرفی و 386 مورد پلمپ واحد صنفی را داشتیم.

هدایت نیا ادامه داد: در این مدت حدود سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته توسط گشت بهداشت محیط شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در راستای پیشگری از بیماری کرونا با همکاری معاونت محترم دانشگاه علوم پزشکی استان تمام مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان به شیرها و روشویی پدالی تجهیز شده اند.

هدایت نیا همچنین ضمن تشکر از ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گفت: تا کنون با کمک گروه های جهادی شهرستان در 50 مدرسه شهرستان روشویی پدالی نصب شده که این امر در پیشگیری دانش آموزان از مبتلا شدن به بیماری کرونا و شیوع بیشتر این بیماری نقش موثری دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان موارد فوت ناشی از بیماری کرونا در شهرستان را 8 نفر عنوان کرد و افزود: متاسفانه 3 مورد در دو هفته گذشته اتفاق افتاده که ضرورت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی را ایجاب می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز