مدیر امور عشایری استان کرمانشاه خبر داد:

شروع کوچ عشایر در کرمانشاه

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۲:۰۴:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۵۰۹۴
شروع کوچ عشایر در کرمانشاه
مدیر امور عشایری استان کرمانشاه از نواخته شدن آهنگ کوچ در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ بهزاد محمدی، مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با بیان اینکه عشایر استان کرمانشاه کم‌کم کوچ خود را به مناطق قشلاقی آغاز می‌کنند، گفت : بر اساس اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، عشایر استان می‌توانند از ۳۰ آبان در مناطق قشلاقی مستقر شوند.

او گفت : با توجه به اینکه زمان ورود دامِ عشایر به مراتع مناطق قشلاقی از ۱۵ آذر اعلام شده، لذا از عشایر استان می‌خواهیم تا آن زمان از وارد کردن دام‌های خود به مراتع مناطق قشلاقی صرف نظر کرده و با علوفه دستی دام‌های خود را تعلیف کنند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای تسهیل کوچ عشایر استان، افزود: در تلاشیم تا عشایر بدون کمترین مشکلی کوچ پاییزه خود را به مناطق قشلاقی انجام دهند. همچنین هماهنگی‌های لازم برای صدور کارت تردد به ویژه برای آن دسته از عشایری که کوچشان در نقاط مرزی انجام می‌شود، صورت گرفته است.

این مسئول با توصیه به عشایر برای جایگزین کردن کوچ ماشینی به جای کوچ سنتی، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا توصیه می‌شود، عشایر کوچ ماشینی را در اولویت گذاشته و از کوچ سنتی صرف‌نظر کنند.

او توصیه‌هایی هم به عشایر کوچرو استان داشت و گفت: توصیه می‌شود پیش از انجام کوچ، کلیه اعضای خانوار‌های عشایری برای انجام غربالگری به نزدیکترین خانه بهداشت مراجعه کرده و در صورت داشتن علائم بیماری و مشکوک بودن، انجام کامل توصیه‌های ارائه شده توسط بهورز شامل مراقبت‌های فردی، مراجعه به مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید ۱۹ و در صورت نیاز قرنطینه خانگی و ممانعت از انجام کوچ را در برنامه بگذارند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه از عشایر خواست تا از هرگونه توقف غیرضروری و برقراری ارتباط با جمعیت مناطق روستایی و شهری در طول مسیر کوچ صرف نظر کرده و حتی الامکان استقرار در میان بند‌ها را هم حذف کنند.

محمدی با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هنگام کوچ، گفت: استفاده از ماسک‌های بهداشتی در طول مسیر کوچ ضرورت دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز