مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ؛

پنج هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده است

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۳:۳۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۷۶۴۰۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۳۰ وقف جدید امسال به ارزش ۵۲ میلیارد ریال در نقاط مختلف این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش برنا از اراک، حجت‌السلام عبدالله واحد در جمع اصحاب رسانه ، افزود:: سه مورد از مجموع  وقف‌های جدید استان مشارکتی است که ۲ مورد آن با نیات قرآنی و خیرات در شهرستان تفرش و یک مورد با نیت بازسازی آستان مقدس امامزاده سید علی‌اصغر(ع) ساوه ثبت شده است. 

وی اظهار داشت: وقف خیر جاری است و پیش‌بینی می‌شود در دهه وقف امسال شمار موقوفات جدید رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. 

حجت‌السلام واحدی در خصوص برنامه‌های دهه وقف استان مرکزی نیز گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در دهه گرامیداشت وقف (۲۴ مهر تا سوم آبان‌ماه) در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

وی افزود: توزیع پنج هزار سبد معیشتی، برگزاری ۳۵ سلسله نشست‌ تخصصی با اصناف، جوامع علمی، حوزویان، خیران و بازاریان با هدف نهادینه کردن فرهنگ وقف و گزاری همایش وقف و رسانه با حضور خبرنگاران و مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و نشریه‌های این استان از جمله برنامه‌های دهه وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: برگزاری همایش‌های مختلف بصیرت‌افزایی، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه شاخص استان، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مرکزی برگزاری از دیگر برنامه‌های دهه وقف در استان مرکزی است.
 

پنج هزار موقوفه در استان مرکزی به ثبت رسیده که حدود ۲ هزار مورد از آن‌ها درزمینه اقتصادی و بقیه در بخش‌های مختلف قرآنی، کمک به بازسازی عتبات عالیات، عزاداری و تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا(ع)، کمک به ایتام و نیازمندان بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز