دستگاه‌های حامی قشرهای آسیب پذیر از مالیات معاف می شوند

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۸:۵۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۲۸۷۶
دستگاه‌های حامی قشرهای آسیب پذیر از مالیات معاف می شوند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه مانند نهادهای غیردولتی و بنیادها، موسسات وخیریه‌های خصوصی که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر در استان حمایت می‌کنند،از مالیات معاف می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛پروانه نیک مرام اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها در صورت ثبت اطلاعات پرداخت‌های حمایتی مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

وی افزود: براساس بند (ح) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور، تمامی دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی تنها از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.

نیک مرام تصریح کرد: اجرای این بند از قانون بودجه نقشی مؤثر در ارتقای شفافیت عملکرد مؤسسات خیریه خصوصی و مردم‌نهاد خواهد داشت.

وی تاکید کرد: دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول پیگیری موضوع معافیت مالیاتی سازمان‌های مردم نهاد در صورت ثبت اطلاعات پرداخت‌های حمایتی است این مؤسسات و سازمان‌ها در صورت داشتن هرگونه سؤال می‌توانند سؤالات به وجود آمده خود را به آدرس پست الکترونیکی ngo@mcls.gov.ir ارسال تا همکاران در وزارت متبوع در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی اقدام لازم را انجام دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز