معاون تحقیقات فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک:

هر یک ساعت ۱۲ نفر به کرونا مبتلا می شوند / روزهای دشواری پیش‌روی مسئولان و مدافعان سلامت است

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۶۱۸۴
هر یک ساعت ۱۲ نفر به کرونا مبتلا می شوند /  روزهای دشواری پیش‌روی مسئولان و مدافعان سلامت است
معاون تحقیقات فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس مستندات قطعی تشخیصی کرونا در استان مرکزی هر ساعت ۱۲ مورد جدید ابتلا دارد و روند رو به رشد این بیماری نگران‌کننده است.

به گزارش برنا از اراک، دکتر علیرضا کمالی  افزود: شیوع بالای کرونا در موج سوم به گونه‌ای است که میانگین ابتلای شهروندان استان مرکزی در ۲۴ ساعت  اکنون به ۱۸ تا ۲۰ نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود در آذرماه جاری روزهای دشواری پیش‌روی مسئولان و مدافعان سلامت این خطه  باشد.
وی اظهارداشت: تحقیقی که در اسفند ماه پارسال و فروردین سال جاری(موج اول کرونا)  روی بیماران کرونایی استان انجام شده ،بیانگر آن است که ۵۵ درصد مبتلایان بستری مرد و ۴۵ درصد زن بوده‌اند و سن ابتلای زنان به کرونا ۶۱ سال و بالاتر از این شاخص برای مردان بوده است اما این الگو در موج سوم کرونا استان تغییر یافته و هنوز نتایج جمع‌بندی شده آن ارایه نشده است.
دانشیار بیهوشی و مراقبت های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۶۰ درصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا دارای بیماری زمینه‌ای هستند و سن بیماران فوت شده نیز بیشتر از ۷۵ سال سن است.
معاون تحقیقات فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیشترین علایم بالینی بیماران کرونایی تب، تنگی نفس، سرفه و کم اشتهایی بوده اما، تظاهرات بالینی متنوع دیگری نیز در بیماران بستری مشاهده می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز