رشد ۷۶ درصدی ترانزیت کالا از گمرکات مازندران

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۰:۴۴:۵۹
کد خبر: ۱۰۹۵۹۵۴
رشد ۷۶ درصدی ترانزیت کالا از گمرکات مازندران
عمده‌ترین کشور‌های طرف مبادله گمرکات مازندران عراق، روسیه، قزاقستان، افغانستان، امارات، ترکمنستان، سوریه و رومانی بوده‌اند که بیش از ۵۰ درصد از ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش برنا؛ علی یوسفی منش، ناظر گمرکات مازندران گفت: میزان ترانزیت انجام شده از گمرکات مازندران از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۱۹ هزار و ۶۹۷ تن به ارزش ۲۳ میلیون و ۸۰۵ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۵۵ درصد و ارزشی بیش از ۷۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او افزود: کالا‌های ترانزیت شده از سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار شامل کانتینر خالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری، مواد شیمیایی و تخته نراد بود که به امارات، عراق، پاکستان و مقصد مناطق ویژه اقتصادی ایران ترانزیت شده اند.

یوسفی منش سهم صادرات کالا‌های غیرنفتی گمرکات استان در این مدت را ۴۷۲ هزار تن به ارزش بیش از ۱۲۴ میلیون و ۳۸ هزار دلار بیان کرد و گفت: ۳۱ کشور مقصد کالا‌های صادراتی از گمرکات مازندران بودند.

ناظر گمرکات مازندران در خصوص کالا‌های وارده شده به سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار گفت: در این مدت یک میلیون و ۷۹۶ هزار تن کالا به ارزش ۵۸۶ میلیون و ۹۷۴ هزار دلار از طریق این گمرکات وارد کشور شده است.

یوسفی منش افزود: ۲۷ کشور جهان از جمله کشور‌های روسیه، امارت متحده عربی، ترکیه، آلمان، قزاقستان، هلند، سوئیس و عمان عمده‌ترین کشور‌های صادر کننده کالا به گمرکات مازندران در این مدت بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز