معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

بیماریابی فعال در استان بوشهر/ گروه‌های آسیب‌پذیر حفاظت می‌شوند

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۰:۵۰:۵۸
کد خبر: ۱۰۹۹۶۵۶
بیماریابی فعال در استان بوشهر/ گروه‌های آسیب‌پذیر حفاظت می‌شوند
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اجرای برنامه بیماریابی فعال در استان خبر داد و گفت: گروه‌های آسیب‌پذیر حفاظت می‌شوند.

به گزارش برنا؛ محمدمهدی خواجه‌ئیان صبح دوشنبه در نشست هماهنگی اجرا طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر اظهار داشت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی بیماری کووید ۱۹ با مشارکت این دانشگاه و سپاه امام صادق (ع) در استان بوشهر در حال اجراست.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در این طرح مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا به شیوه محله و خانواده محور و مبتنی بر شعار «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» عملیاتی می‌شود.

او بر استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب (کادر درمان، پزشکان، پرستاران و دانشجویان) برای حضور مشارکت حداکثری در این طرح تأکید کرد و افزود: سازمان‌دهی کمیته‌های عملیاتی و تیم‌های اجرایی بر اساس سه محور اصلی مراقبت، حمایت و نظارت در دستور کار بخش‌های مختلف قرار دارد.

انجام تست‌های گسترده

خواجه ئیان گفت: انجام تست‌های گسترده، هدفمند و هوشمند در مناطق تعیین‌شده، بیماریابی فعال و شناسایی همه افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا، جداسازی و رهگیری بیماران، تقویت فرآیند درمان و کاهش حداکثری موارد بستری در این طرح مورد توجه است.

او یادآور شد: حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبردهای مصوب در اجرای طرح شهید سلیمانی است.

هر منزل یک مرکز بهداشت تلقی می‌شود

خواجه ئیان بابیان اینکه در طرح شهید قاسم سلیمانی هر منزل یک مرکز بهداشت تلقی می‌شود، گفت: بر اساس این طرح از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج محله‌ها کمک‌های پیشگیری و همیاری ارائه می‌شود تا به افراد مبتلا در بحث قرنطینه کمک‌رسانی شود.

او ادامه داد: از دیگر برنامه‌های طرح شهید سلیمانی حمایت از افرادی است که به علت ابتلا به کرونا در خانه مانده‌اند و بر این اساس برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا بسته‌های معیشتی به این افراد داده می‌شود.

خواجه ئیان افزود: افراد مراجعه‌کننده به درب خانه‌ها دارای کارت شناسایی عکس‌دار و مهرشده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز