مستندهای «خانه شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» در استان رونمایی شد

۱۳۹۹/۰۹/۲۸ - ۱۱:۵۳:۴۵
کد خبر: ۱۱۰۵۵۶۵
مستندهای «خانه شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» در استان رونمایی شد
مراسم رونمایی از مستندهای «خانه شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» در سالن شهید شوشتری سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مراسم رونمایی از مستندهای «خانه شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» به میزبانی سپاه فتح استان کهگیلویه و بوراحمد و با همکاری بسیج جامعه پزشکی سپاه، موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم در سالن شهید شوشتری سپاه فتح برگزار شد.

سید محمدحسین چاوشیان تهیه کننده مستندهای خانه شیشه‌ای و دختر زاگرس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مستندهای «خانه شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» مورد نقد، بررسی، تحلیل و گفت‌وگوی مدیران ارشد استانی و برخی از اساتید برجسته روانشناسی و جامعه‌شناسی قرار گرفت.

چاوشیان با بیان اینکه دختر زاگرس با موضوع خودسوزی و خودباوری زنان و دختران منطقه زاگرس و خانه شیشه‌ای با موضوع اعتیاد زنان توسط گروه رسانه‌ای خاتم مدیا وابسته به موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی«خاتم» تهیه شده است، گفت: در سفرهای متعدد به استان کهگیلویه و بویراحمد، زمینه ساز تولید این مستند شد؛ این دو مستند با محوریت اعتیاد زنان در زاگرس است،  آسیب‌ها و چالش‌ها و همچنین مسائل و مشکلاتی که در حوزه زنان وجود دارد با مصاحبه از افراد مطلع و به صورت علمی، نحقیقی و پژوهشی تصویربرداری شده است.

وی بیان داشت: این مستند توانسته ضمن آسیب شناسی اعتیاد و خودسوزی توانسته راه‌حل‌هایی را با نقطه‌نظرات با صاحب‌نظران ارائه دهد تا شاهد کنترل و کاهش اعتیاد زنان و کنترل آسیب‌های اجتماعی در این حوزه شود.

تهیه کننده مستندهای خانه شیشه‌ای و دختر زاگرس گفت: مستند دختر زاگرس یک روایتی از خودسوزی و خوباوری از دختران زاگرس است ضمن اینکه آسیب‌های اجتماعی را در منطقه زاگرس به ویژه آسیب‌های خودسوزی و خودکشی را مورد بررسی قرار می‌دهد در پایان هم راهکارهایی را برای جلوگیری از خودکشی و خودسوزی ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: مستند دختر زاگرس به کارگردانی «جواد یقموری»، محصول گروه رسانه‌ای خاتم مدیا وابسته به موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی «خاتم» در طول یکسال تهیه شده است.

خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از عوامل سازنده فیلم «خانه شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا این آسیب‌ها که زیبنده این استان نیست با فرهنگ‌سازی مناسب کاهش یابد و فرهنگ غنی این خطه به مردم شناسانده شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بسیار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری توسط سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است ابراز داشت: مجموعه‌ای از امکانات و تجهیزات رسانه‌ای و فرهنگی نیز در استان مهیا شده که در سطح کشور کم‌نظیر است.

در پایان این مراسم از پوستر مستندهای «خانه‌ شیشه‌ای» و «دختر زاگرس» با حضور مدیرکل کمیته امداد استان، مدیرکل بهزیستی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، فرماندهی سپاه فتح، دبیر شورای مبارزه با موادمخدر و مسئول جامعه پزشکی استان رونمایی شد و همچنین از عوامل سازنده مستند تقدیر و قدردانی صورت گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز