طرح یاریگران زندگی،شبکه شاد در ۱۸۰ مدرسه از مدارس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اجرا می شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۰:۳۷:۱۳
کد خبر: ۱۱۰۸۲۵۶
طرح یاریگران زندگی،شبکه شاد در ۱۸۰ مدرسه از مدارس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اجرا می شود
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در جلسه طرح یاریگران زندگی شبکه شاد گفت:این طرح در 180مدرسه از مدارس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اجرا میشود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛کورش دلشاد اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه ، ایجاد سازو کار مناسب به جهت حضور فعال و مشارکت آموزش و پرورش در عرصه های زندگی می‌باشد و این حضور و مشارکت برای کاهش آسیب‌ها ی اجتماعی به معنای عام و انتقال مهارتهای به دانش آموزان می‌باشد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت عظیم آموزش و پرورش همچنین ظرفیت خانواده‌ها و دانش آموزان در صورت مشارکت فعال در این طرح یاریگران زندگی در شبکه شاد میتوان حرکت بسیار خوبی در راستای کاهش آسیب‌ها ی اجتماعی به نمایش گذاشت .

دلشاد افزود: در خصوص طرح یاریگران زندگی خوشبختانه 810نفر از مربیان،دبیران و مشاوران به عنوان تحصیلگران مشارکت جدی خواهند داشت.

در این جلسه معاونت پرورشی و فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: شیوه‌نامه  و دستورالعملهای لازم در خصوص این طرح به شهرستانها و مناطق  در سطح استان ابلاغ گردیده .

 سید بها الدینی ملک حسینی افزود :جلسات  کانون یاریگران زندگی در سطح استان  در شورای مبارزه با مواد مخدر که استاندار دبیر این طرح  و در سطح شهرستان فرماندار بویراحمد  می‌باشد با توجه به حساسیت موضوع به طور منظم برگزار میگردد. 

ملک حسینی بیان داشت: طرح یاریگران زندگی یک کار مشارکتی و بسیار بزرگی است که میتوان در جامعه در جهت کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزای ایفا نماید .

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال گذشته ۱۰ درصد مدارس ما اجرا میگردید بیان کرد: این طرح در سال جاری ۳۰ درصد مدارس اجرا و کانون آن در مرحله اول در مدارس تشکیل میگردد که در سطح منطقه و استان به صورت کشوری به مرحله اجرا در می‌آید.

ملک حسینی افزود:با توجه به متعدد بودن آسیب های اجتماعی این طرح مستقیماً با مواد مخدر سرو کار دارد و در خصوص مواد مخدر بیشتر فعالیت دارد.

وی در ادامه گفت:این طرح دارای مراحل مختلف می‌باشد که در مرحله اول توانمند سازی و به صورت آموزش محله می‌باشد و در مرحله بعد شناسایی دانش آموزان در معرض خطر و در مراحل بعد معرفی آنها به مشاوران  دادن مشاوره لازم به افراد شناسایی شده می‌باشد.

وی تاکید کرد: هر مدرسه در طول سال باید دو پروژه کوچک را در این خصوص معرفی نماید.

دبیر جلسه کانون یاریگران آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه این جلسه افزود:مشاوران و فرهنگیان که در مدارس تحت پوشش این طرح فعالیت دارند آموزش های لازم را در خصوص این طرح به خوبی دیده اند.

فاضل فرمانی در پایان گفت: باتوجه به اینکه گروه مشاورین آموزش و پرورش  شهرستان بویراحمد دارای تحصیلات تکمیلی و هم داری دانش کافی در حوزه مشاوره می‌باشند ظرفیت بسیار بالای در خصوص اجرای این طرح در سطح مدارس شهرستان بویراحمد دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز