استاندار خراسان جنوبی:

به اندازه لحظه هایی که مسئولیت داریم باید اثرگذار باشیم

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۱۱:۰۶:۲۴
کد خبر: ۱۱۰۹۲۵۳
به اندازه لحظه هایی که مسئولیت داریم باید اثرگذار باشیم
استاندار خراسان جنوبی در شورای اداری بیان کرد قانون گریزی و تلف کردن وقت و انرژی مطالبه در پی دارد

به گزارش برنا خراسان جنوبی،ستاندار خراسان جنوبی گفت: مدیریت ما چه یک روز باشد، چه چند سال، به اندازه همه لحظه هایی که مسئولیت داریم، باید اثرگذار باشیم.
ملانوری با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری استان خاطرنشان کرد: هیچ کس را به این خاطر که در راستای خدمت به مردم و توسعه استان گام برداشته، بازخواست نخواهند کرد اما قانون گریزی و تلف کردن وقت و انرژی مطالبه در پی دارد.
وی با تقدیر از رسانه های استان به جهت همراهی های مستمر در پوشش برنامه های استان، حرف هایش را در دو بخش ارائه نمود.
استاندار در بخش اول که در قالب تذکرات مطرح شد با اشاره به این که جلسات شورای اداری از این پس به صورت ماهانه برگزار می شود، از فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی خواست، در همه جلسات آمادگی لازم را برای ارائه گزارش های لازم داشته باشند.
ملانوری با تأکید بر حضور مدیران کل در شهرستان ها باهماهنگی فرمانداران متذکر شد:رصد میدانی مسایل و برنامه ها، سبب می شود برای رفع موانع موجود، همان جا تصمیم گیری شود، بنابراین روند اجرای کارها شتاب می گیرد.
وی ادامه داد: همه معاونین استانداری، مدیران کل و فرمانداران، اجازه دارند در هر سطحی که می توانند خدمت به استان بیاورند، در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد، فقط تنها نکته ای که باید مدنظر باشد، این است که این کار با رعایت قانون و ضوابط اداری، صرفه و صلاح استان و هماهنگی با استانداری باشد.
به گفته وی؛ مدیران باید از انجام مأموریت های غیرضروری بپرهیزند و سفرهای شان به تهران، در راستای پیگیری مسایل استان بوده و بازتاب و نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد.
استاندار از مدیران خواست در زمینه پیگیری مسایل حوزه کاری خود ، با رعایت اصل استقلال قوا، از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی استفاده کنند و ادامه داد:  نمایندگان وکلای مردم هستند و ارتباطات خوبی با دستگاه های ملی دارند، لذا ظرفیت خوبی برای پیگیری مطالبات هستند .
ملانوری، همکاری مردم را سرمایه اصلی استان در مسیر توسعه خواند و تصریح نمود: ائمه جمعه و روحانیت، نهادهای اجتماعی، سمن ها، احزاب، شوراهای اسلامی، بانوان، جوانان، گروه های مرجع و ... ظرفیت های بزرگی در مسیر خدمت به مردم می باشند که ما را در پیشرفت استان همکاری می کنند.
وی افزود: شوراها، پارلمان های منتخب مردم، متشکل از نخبگان و افراد ذی نفوذ جامعه هستند که فعال شده اند تا باری از دوش دولت بردارند.
استاندار متذکر شد:یکی از مسایلی که خیلی مورد تأکید است، اطلاع رسانی درست و بموقع اقدامات و برنامه ها می باشد که نشان می دهد مدیر حضور دارد، مشغول کار است و برای رفع مشکلات استان، گام برمی دارد.
وی تأکید کرد:در همین راستا، مدیران باید با پرهیز از هزینه های گزاف و مطالب مطول، عملکرد ماهانه خود را در قالب گزارش های کوتاه به استانداری نیز ارائه نمایند.
ملانوری در ادامه به مدیران دستگاه ها توصیه کرد؛ مدیرانی که فعالیت می کنند، نتایج کارهای خود را اطلاع رسانی نمایند، آنهایی که دچار روزمرگی هستند باید حوزه کاری خود را فعال تر کنند و اما مدیران بی انگیزه، هیچ دلیلی ندارد در آن سمت بمانند و جامعه را در معرض آسیب قرار دهند، این افراد بهتر است جای خود را به نیروهای جوانِ بانگیزه و توانمند بدهند.
به گفته وی؛ برنامه هایی که قبل از حضور بنده در استان در زمینه رفع مشکلات استان در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار داشته، همچنان با تمام قدرت ادامه پیدا می کند.
استاندار سپس به تشریح سیاست ها و برنامه های استان پرداخت و گفت: مدیران باید دقت داشته باشند که ما بر اساس قوانین، وظایف و مسئولیت هایی که می پذیریم باید کار انجام دهیم.
ملانوری با تأکید بر این که موازی کاری باعث هدررفت وقت شده و بی انگیزگی به همراه دارد، متذکر شد: مدیران باید از موازی کاری بپرهیزند و با خودداری از جزیره ای عمل کردن، با همدیگر در تعامل باشند.
وی با تأکید بر این که مدیران باید از هر اقدام بدون برنامه خودداری کنند چرا که کار بدون برنامه بازخورد مطلوبی ندارد، ادامه داد: برای انجام هر کاری برنامه داشته باشید تا بتوانید بر اساس آن برنامه، عملکرد خود را ارزیابی نمایید.
به گفته وی؛ بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب، تعریف پیوست فرهنگی برای انجام هر اقدام و برنامه ای ضروری است و بدون این پیوست فرهنگی، کارهای ما نتیجه نمی دهد.
استاندار با اشاره به این که مردم اگر نخواهند از ما خدمات بگیرند، ما موفق نمی شویم، گفت: باید فرهنگ مطالبه گری، استفاده درست از خدمات، تحرک، پویایی، درست کاری، مردم داری، حسن خلق، قرار گرفتن سرمایه ها در مسیر تولید به جای پس انداز و ... در بین مردم ترویج شود.
ملانوری تأکید کرد: ترویج این فرهنگ ها از طریق پیوست فرهنگی محقق می شود.
وی در این جلسه هم به ظرفیت ها و مزیت های استان اشاره کرد و متذکر شد: قطعاً خداوند از ما خواهد خواست که بگوییم از این همه ثروت چه استفاده ای کردیم؟ لذا توقع ما از مدیران برای خدمت به مردم، به اندازه منابع و گستره استان است.
به گفته وی؛ این که از ظرفیت های استان به درستی استفاده نشده، بخشی به خاطر کوتاهی های ماست، بخشی هم به خاطر نبود روحیه مطالبه گری و نداشتن قدرت ریسک در مردم است که باید اصلاح گردد تا شاهد توسعه و پیشرفت استان باشیم.
استاندار از دولت بومی و محلی به عنوان نسخه شفابخش استان یاد کرد و گفت: ما باید بر مدار قانون و بخشنامه ها و دستورالعمل ها حرکت کنیم اما باید اقتضائات استان را هم در نظر داشته باشیم و بر این اساس اقدام نماییم.
ملانوری در ادامه از اسم "سند توسعه خاوران" رونمایی کرد و خاطرنشان نمود: این سند در راستای تحقق شعار"تدبیر، تلاش، توسعه" تدوین شده و از هفته آینده کار خود را با حضور نمایندگان مجلس، نخبگان و بخش خصوصی به شکل رسمی آغاز می کند.
وی تأکید کرد: در این سند، محور توسعه استان، بخش خصوصی لحاظ شده و دستگاه های اجرای تسهیل گر شرایط برای فعالیت این بخش می باشند.
استاندار از دیدارهایش در تهران نیز گفت و تصریح نمود: این دیدارها نتایج مطلوبی به همراه داشته و تمام سعی ما بر این است که مسایل استان را در تهران پیگیری نماییم.
ملانوری در ابتدای صحبت هایش به مناسبت پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و متذکر شد: ما باید در راستای استحکام بخشی بناها و مشارکت مردم در برابر بلایای طبیعی خود را آماده کنیم تا چنین خسارت هایی را متحمل نشویم.
شایان ذکر است: این نخستین شورای اداری استان بعد از حضور ملانوری استاندار خراسان جنوبی در استان بود که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد و ۲۰ نفر از مدیران به صورت حضوری و ۱۰۶ نفر نیز از طریق ارتباط تصویری این جلسه را همراهی کردند.

 

نظر شما