با همکاری جمعیت هلال احمر و کمیته امداد استان:

آغاز به کار طرح ملی یاس (یاوران آسیب ستیز) در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۵:۳۳:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۱۲۷۹
آغاز به کار طرح ملی یاس (یاوران آسیب ستیز) در کهگیلویه و بویراحمد
با آموزش تعداد ۵۰ نفر از مددجویان کمیته امداد (یاران آسیب ستیز )و فعالیت آنها در خانه های هلال طرح ملی یاس در استان کهگیلویه و بویراحمد کلید خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سید امان اله جهان بین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد:پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین اولویت های فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه  جمعیت هلال احمر استان می باشد.

وی گفت:از آنجایی که طبق فرمایش رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی حاشیه نشینی یکی از پنج حوزه اولویتی آسیب‌های اجتماعی مطرح گردیده است جمعیت هلال احمر با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت مشترک طرحی را تحت عنوان یاس( یاوران آسیب ستیز) طراحی نموده که در آن نیروی انسانی، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)می باشند.

جهان‌بین افزود: مسئولین و رابطین خانه های هلال در حاشیه شهرها سازماندهی و آموزش خواهند دید و در حوزه ترویج آموزش‌های همگانی امدادی،اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث به کارگیری می‌شوند . 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت:امید است به یاری حضرت حق و تعامل سازنده بین این دو نهاد بتوانیم بخش قابل ملاحظه‌ای از اثرات مخرب حاشیه‌نشینی و سایر آسیب های اجتماعی را به مرور حل و مرتفع نماییم . 

جهان بین اظهار داشت :در این طرح با مشارکت مربیان امدادی و مربیان طرح پیمان، تعداد ۵۰ نفر از مددجویان کمیته امداد دوره هایی از قبیل امداد و کمک های اولیه، خدمات داوطلبانه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آشنایی با مهارتهای زندگی و مشاوره گروهی را خواهند گذراند و در نهایت از این ظرفیت در خانه‌های هلال استفاده خواهد شد.

وی افزود:افراد فعال در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرایندی می‌شوند که در صورت بروز بحران می توانند در مرحله نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله شان را از بحران نجات دهند. 

وی ادامه داد:در این طرح با ارائه آموزش‌های اجتماع محور فرد توان انجام کار مشارکتی را پیدا می‌کند و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری در سطح محلی می گردد . 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد در پایان افزود: اهداف اجرای این طرح  ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبین و نهایتاً توانمندسازی رفتاری ارتباطی و فرهنگی مددجویان ، حضور مخاطبین در عرصه های اجتماعی و مشارکت در فعالیت های جمعی ، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک های اولیه و همچنین آشنایی با حوادث و سوانح و ارتقاء سطح دانش و مهارت مخاطبین و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی می باشد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز