جوان اعدامی در کهگیلویه و بویراحمد از دار مجازات رهایی یافت

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۰:۳۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۶۲۷۶
جوان اعدامی در کهگیلویه و بویراحمد از دار مجازات رهایی یافت
مجید جوان ۲۴ ساله به علت دعوایی خانوادگی محکوم به اعدام شد و این روزها در قرنطینه قبل از اعدام بسر می برد اما با تامین دیه و کسب رضایت از خانواده مقتول به وسیله یک خیر لرستانی و سایر مسئولان به آغوش خانواده بازگشت

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد:ماجرا از زمانی آغاز شد که بی بی صبرگل ساکن روستای «بی‌منجگان» از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه براساس حکم دادگاه قرار بود شاهد اجرای حکم قصاص فرزندش به جرم قتل باشد .

مجید پسرش، متولد ۱۳۶۵ در ۲۴ سالگی به علت دعوایی خانوادگی محکوم به اعدام شد و این روزها در قرنطینه قبل از اعدام بسر می برد که در گزارشی که از رسانه ها منشر شد وضعیت خود را تشریح کرد.

بی‌بی صبرگل که خود را این روزها بیشتر از هر زمان دیگری بی‌پناه و بی‌کس می‌دید، از فقر و تنگدستی و تلخی‌های سال‌های سپری شده بدون حضور مجید می‌گوید و اضافه می‌کند: از هرکس که صدایم را می‌شنود تقاضا می‌کنم جلوی اعدام پسر‌م را بگیرد. یکسال پیش خانواده مقتول از ما درخواست دیه به مبلغ زیادی داشت اما من توانی برای پرداخت آن‌ ندارم و تنها امیدم به خدا و دستان مردم است.

خیری از لرستان

انتشار این خبر در رسانه ها باعث شد یک خیر ورزشکار در لرستان دست به کار شود با ایجاد موجی از همدلی در میان لرتباران عاملی برای آرادی مجید از زندان و مرهمی بر دردهای بی بی صبرگل شود.

 علی دولتشاهی معجزه زندگی پسر اعدامی  کهگیلویه ای بود. این خیر، سرمایه گذار نیکو کار اقتصادی و ورزشی با راضی‌کردن خانواده مقتول تنها کمتر از ۹ ساعت تا اعدام مجیدبیژنی توانست رضایت بگیرد و مبلغ کسری از پول رضایت را هم پرداخت
کند.
خیر و سرمایه گذار بومی لرستانی در این خصوص گفت:در حال خواندن اخبار در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها بودم ناگهان با خواندن یک خبردر سایت عصر ایران ایران مبنی بر درخواست‌های مادر پیر بویراحمدی که در بدترین شرایط مالی و فقر مطلق با یک پسر سرطانی و یک فرزند در حال اعدام عاجزانه از مردم استمداد کمک برای رهایی فرزندش از چوبه دار می‌کرد یاد مادر خودم در ذهن و فکرم متبدر شد و اشک در چشمانم جاری شد.
 
درخواست های بی بی صبرگل و انساندوستی دولتشاهی جواب داد
 
پس از درخواست های بی بی صبرگل و بانی خیر شدن دولت شاهی موجی از همدلی استان های لرنشین را فراگرفت و خود  دولت شاهی عمده مبالغ مورد نیاز را تهیه و ضمن آن دیگر افراد از نماینده سابق تا دیگران ندای خیرخواهی این خیر لرتبار را اجابت کرده و بخشی از مبلغ دیه را تقبل و تامین کردند .
 
پس از تامین مبلغ مورد نیاز جهت دیه ، خود دکتر دولت شاهی به زندان اهواز مراجعه کرده و پس از آزادی مجید وی را تا روستای بی منجگان همراهی کرده و در آئینی که به پاس این اقدام انساندوستانه مهیا شده بود شرکت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز