استاندار مرکزی:

آلودگی هوا ادارات اراک و شازند را تعطیل کرد

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۸:۵۵:۲۳
کد خبر: ۱۱۱۷۹۱۸
آلودگی هوا ادارات اراک و  شازند را تعطیل کرد
استاندار مرکزی گفت: فردا یکشنبه ۲۱ دی ماه ادارات شهرستان‌های اراک، شازند و مهاجران با توجه به شدت آلودگی هوا تعطیل است.

به گزارش برنا از اراک ،  سید علی آقازاده  در نشست کار گروه اضطرار کاهش آلودگی هوای اراک افزود: کوره های آجرپزی، کارخانجات آسفالت و شن و ماسه تا پایان هفته جاری تعطیل و همچنین تردد خودروهای سنگین به سمت مبادی ورودی شهر اراک ممنوع است.

وی بیان داشت: پایان آذرماه موج سرمای شدید وارد کشور و استان مرکزی وارد شد که این امر افزایش مصرف گاز خانگی را به همراه داشت.

نماینده عالی دولت با اشاره به استفاده نیروگاه از سوخت مازوت نیز گفت: تعطیلی نیروگاه شازند خسارات زیادی به برق کشور، مصرف برق خانگی و صنایع استان وارد می کند، بنابراین فعالیت دو واحد از چهار مدار نیروگاه متوقف و سهمیه مشخص برای استفاده از سوخت مازوت تعیین شد.

آقازاده تاکید کرد: با توجه به این‌که وضعیت آلایندگی استان از کلانشهرهای دیگر کمتر بود اما استان مرکزی اولین استانی بود که هفته گذشته یک روز را تعطیل اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی هواشناسی، از سه شنبه هفته جاری شرایط آب و هوایی اراک مساعدتر می شود، گفت: تا پایان هفته جاری باید شرایط را مدیریت کرد تا تعطیلی بیش از یک روز نداشته باشیم.

استاندار مرکزی بیان داشت: میزان مصرف سوخت مازوت نیروگاه را برای هفته آتی کاهش می‌دهیم و شرکت گاز هم باید متعهد شود گاز بیشتری به نیروگاه تزریق کند تا با حداقل مصرف سوخت مازوت و حداکثر گاز از این شرایط اضطراری خارج شویم .

آقازاده، دی ماه سال جاری را بدترین ماه طی سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: کاهش نزولات جوی و سکون نسبی هوا سبب شد که امسال با افزایش روزهای آلاینده در شهر اراک مواجه شویم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز