نقش رسانه ها در ایجاد احساس امنیت در جامعه بسیار مهم است/ رسانه ها باید مراقب انتشار برخی اخبار که سبب سیاه نمایی و تخریب چهره استان می شود، باشند

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۲:۴۰:۲۱
کد خبر: ۱۱۲۰۱۸۷
نقش رسانه ها در ایجاد احساس امنیت در جامعه بسیار مهم است/ رسانه ها باید مراقب انتشار برخی اخبار که سبب سیاه نمایی و 
تخریب چهره استان می شود، باشند
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقش رسانه ها در ایجاد احساس امنیت در جامعه بسیار مهم است و باید مراقب انتشار برخی اخبار که سبب سیاه نمایی و تخریب چهره استان می شود، باشند.

به گزارش  خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سردار کیقباد مصطفایی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: میزان وقوع قتل در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۷ درصد افزایش یافته و این عدد به ۲۵ نفر رسیده است.

وی افزود: تمامی قاتلان این پرونده ها در استان با تلاش پلیس شناسایی و به مراجع قانونی تحویل داده شده اند.

سردار مصطفایی گفت: منشا ۵۰ درصد قتل ها در استان خانوادگی بوده که بطور معمول بر اساس اختلاف زن و شوهر، پدر و فرزند، برادر و خواهر و اقوام درجه یک بوده است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتشار خبری از سوی رسانه های استان با تیتر آتش زدن شوهر توسط همسرش، تصریح کرد: باید در انتشار برخی اخبار جوانب سنجیده شود و با آگاهی عمل شود.

سردار مصطفایی ابراز داشت: در طی چند روز اخیر شاهد انتشار اخباری از این قبیل و همچنین خبر های مبتنی بر ناامنی مسیر های استان بودیم که عده ای از افراد با هدف خاص به دنبال ایجاد تصویری از ناامنی در این استان بودند. 

وی تاکید کرد: انتشار دهندگان این چنین اخبار با سیاه نمایی به دنبال اهداف خود هستند، در حالی که در ماه های گذشته ۶ باند سارقان محموله در استان دستگیر شده بودند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به دنبال آن همچنین سه باند دیگر دستگیر و اموال زیادی از این سارقان از جمله لوازم منزل، لوازم بهداشتی، احشام و... به دست پلیس افتاد.

سردار مصطفایی ابراز داشت: می طلبد استان را به گونه ای که هست، نشان دهیم زیرا که کهگیلویه و بویراحمد در ردیف استان های امن و با شاخص های امنیتی بالاست و در نظر داشته باشیم چهره استان با یک سری اخبار اشتباه مخدوش نشود.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد مفاسد اخلاقی در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار پایین است و از لحاظ عددی کم است و با سال گذشته یکسان بوده است.

سردار مصطفایی افزود: نزاع های دسته جمعی با تعداد ۱۴۶ مورد یک درصد افزایش و نزاع های فردی با تعداد سه هزار و ۱۶۶ مورد نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: نرخ وقوع سرقت در کشور ( به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت) یک هزار و ۲۰۲ فقره بوده که این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۱۰۹ مورد است و نسبت به میانگین کشوری آمار استان پایین است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شاخص وقوع سرقت مسلحانه در سطح کشور ۱.۲ است و در استان ۴. است و نرخ وقوع سرقت به عنف در کشور ۲۱ و در استان ۱.۱ است.

سردار مصطفایی عنوان کرد: نرخ وقوع قتل در کشور ۲.۱ و در استان ۳.۱ است و نرخ وقوع شرارت در کشور ۵.۴ و در استان ۲.۹ است.

وی ابراز داشت: از لحاظ فراوانی جایگاه استان کهگیلویه  و بویراحمد در بین استان ها برای سرقت دارای رتبه ۲۷، وقوع قتل ها رتبه ۲۲، سرقت مسلحانه رتبه ۲۱، شرارت رتبه ۲۴ و جعل رتبه ۲۰  است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز