حق برخورداری از محیط زیست سالم و هوای پاک از حقوق اصلی جامعه است

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۰:۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۱۲۲۰۹۵
حق برخورداری از محیط زیست سالم و هوای پاک از حقوق اصلی جامعه است
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد طی پیامی بمناسبت گرامیداشت 29 دی روز ملی هوای پاک گفت: خوشبختانه امسال تاکنون وضعیت هوا مطلوب بوده اما ضرورت دارد ، دستگاه‌های متولی استان به صورت ویژه برای اجرای طرح‌های مرتبط با قانون هوای پاک اقدام نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ همزمان با 29 دی ، روز ملی هوای پاک، سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان طی پیامی به شرح ذیل ، فرا رسیدن هفته هوای پاک را گرامیداشت.

براساس این گزارش در این پیام آمده است : حق برخورداری از محیط زیست سالم و هوای پاک از حقوق  اصلی جامعه ، براساس اصل پنجاهم قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی است. کلیه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با این امر، ملزم به رعایت قوانین، مقررات و الزامات این حوزه در راستای ارتقا مستمر وضعیت محیط زیست بر اساس الگوهای توسعه پایدار می‌باشند.

تعیین روز ملی هوای پاک با هدف برانگیختن حساسیت اقشار مختلف جامعه بوده و با توجه به این امر که رکن اصلی برطرف ساختن معضل آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی‌های بین بخشی است، این روز می‌تواند عامل مهمی در مشارکت عمومی و همه جانبه به شمار آید. 

مشارکت فعال همه دستگاه های اجرایی در تحقق مصادیق مدیریت سبز با تاکید بر کاهش مصرف انرژی و اقتصاد کم کربن می تواند راهی برای کاهش آلودگی های هوا باشد.

خود کنترلی صنایع ، نظارت بر تأسیسات گرمایشی و سرمایشی در محل کار خانه و صنعت  جزء تکالیف و مسئولیتهای است که رعایت آن توسط هر شخص باعث منتفع شدن جامعه خواهد شد . 

 گرامیداشت 29 دی که روز هوای پاک با شعار " هوای پاک ،تعهد مسئولان ،مشارکت مردم "نام‌گذاری شده است، با تأکید بر رعایت الزامات زیست محیطی هوای پاک ، توجه به عوامل موثر بر این مهم، اعم از برنامه های عملیاتی و راهبردی در دستگاه های اجرایی ، توجه هرچه بیشتر به مقوله حیاتی محیط زیست، بالأخص امر مهم آلودگی هوا ضروری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز