معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری:

حمایت از حقوق کودکان پیش نیاز عدالت اجتماعی است

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۳:۴۴:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۳۶۰۱
حمایت از حقوق کودکان پیش نیاز عدالت اجتماعی است
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: کودکان، بر اساس مبانی حقوقی نظام بین‌المللی و داخلی، باید را زیر چتر حمایتی ویژه قرار گیرند و این مهم نیازمند ایجاد پلیس کودک و نوجوان و همچنین کانون‌های اصلاح و تربیت است.

به گزارش برنا از اراک  ،محمود عباسی  در آیین افتتاحیه یازدهمین مدرسه زمستانه حقوق کودک استان مرکزی افزود: حمایت از حقوق کودکان پیش نیاز عدالت اجتماعی است و این امر نیازمند و تعامل و  نگرش همه جانبه مجامع بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه، مدرسه حقوق کودک از سوی مرجع ملی کنواسیون حقوق کودک مدیریت می‌شود، اظهار داشت: حقوق کودک منظومه‌ای از حقوق بنیادین را فرارو قرار می‌دهد و  کنگره‌های بین‌المللی از ۱۹۲۴ تا کنوانسیون حقوق کودک ۱۹۸۹، پروتکل‌های الحاقی آن و برنامه‌های توسعه‌ای و قوانین و مقررات جاری و قانون حمایت از اطفال و نوجوان را شامل می‌شود و حکایت‌گر حقوق مختلف است.

وی با بیان اینکه در این مدارس همه کنشگران عرصه حقوق کودک فعال هستند، گفت: با فهم مشترک، مشارکت فعال و همه جانبه می‌توان در راستای اهداف تعیین شده گام های موثری برداشت و راهکارهای مناسب‌تری به منظور حمایت از حقوق کودکان ارائه داد.
وی خاطرنشان کرد: در جامعه دینی و اسلامی توجه به حقوق کودک  از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا نظام جمهوری اسلامی، از  مجامع بین‌المللی پیشرو محسوب می‌شود.

 وی چهار حقوق ویژه را عصاره قوانین و مقررات مربوط به کودکان دانست و گفت :چنانچه حقوق رعایت مسائل عالیه کودکان، منع تبعیض، شنیده شدن صدای آنان و حمایت از این قشر ملاک عمل قرار گیرد، می‌توان شاهد آینده‌ای روشن برای کودکان امروز و آینده سازان فردا بود.
معاون حقوق بشر وامور بین‌الملل وزیر دادگستری  اظهار داشت‌: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در حوزه بزه‌دیدگی کودکان و نوجوانان، اقدامات مناسبی انجام داده و  مسئولیت حمایت اجتماعی و  قضایی از کودکان را به قوه قضاییه سپرده است و همکاری بین دستگاه ها و هماهنگی لازم نیز از سوی مرجع ملی کنفواسیون حقوق کودک دنبال می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز