استخراج سالانه ۴۰۰هزار تُن زغالسنگ در طبس

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۰۹:۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۲۵۹۹۳
استخراج سالانه ۴۰۰هزار تُن زغالسنگ در طبس
مدیرعامل شرکت معدنی معدنجو، استخراج سالانه این شرکت معدنی را ۴۰۰هزار تُن معادل ۱۰درصد تولید زغالسنگ کشور اعلام کرد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، مجتهدزاده در بازدید معاون وزیر از منطقه پروده و کارگاه استخراج سنتی معدنجواستخراج سالانه 400 هزار تن زغالسنگ در طبس با بیان اقدامات انجام شده، موانع و مشکلات پیش رو این شرکت را بیان کرد و پیشنهاداتی را برای رفع معضلات بیان کرد.

وی گفت: شرکت معدنی معدنجو از سال۱۳۷۶ فعالیت خود را آغاز و در سال۱۳۸۰ استخراج خود را آغاز کرده که این منطقه معدنی با وسعت ۱۸کیلومتر، ۱۰میلیون تن ذخیره زغال دارد.

مجتهد زاده شرکت معدنی معدنجو را آماده ورود به ساختار مکانیزه دانست و مشکلات توسعه این واحد را نیروی انسانی و تامین چوب اعلام کرد و گفت: این شرکت معدنی در حال حاضر هزار و ۳۰۰نیروی کار دارد.

مدیرعامل شرکت معدنجو مشکل تامین آب و برق را از جمله مشکلات ریشه‌ای این مجموعه برشمرد.

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزایش قیمت را مانعی برای توسعه تجهیزات ایمنی برشمرد و افزود: خوشبختانه در سال گذشته کاهش ۵۵درصدی حوادث را شاهد بوده ایم.

در پایان جلسه معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده، مکانیزاسیون را پلی برای ارتقا بهره وری بیان کرد و افزود: بهره وری یک معدن مکانیزه ۹۰برابر یک معدن معمولی است.

آقای شاه کرمی  همچنین از تصویب لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به مقاوله نامه شماره ۱۷۶ سازمان بین المللی کار (افزایش ایمنی معادن) در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

معاون وزیر کار گفت: در کمیته اقتصادی دولت درصدد پذیرش هزینه‌های حوزه ایمنی به جای مالیات هستیم.

شاه کرمی در صحبت‌های خود بر احداث مرکز امداد و نجات در شهرستان طبس با همکاری استانداری تاکید ویژه کرد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحبت‌های پایانی خود و در پاسخ به مشکلات مطرح شده، اصلاح آیین نامه کار‌های سخت و زیان آور با همکاری اتاق بازرگانی را از اقدامات در دست اجرا بیان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز