گام های نوآورانه در کارخانه نوآوری آفتاب - ماشین سازی اراک

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۳:۰۲:۲۵
کد خبر: ۱۱۲۶۲۳۶
گام های نوآورانه در کارخانه نوآوری آفتاب - ماشین سازی اراک
 دکتر فریدون صادقی، ارزیاب ویژه‌ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور در کارخانه نوآوری آفتاب -ماشین‌سازی اراک به بررسی شرایط موجود و ارزیابی واحدهای فناور مستقر در کارخانه پرداخت. 

به گزارش برنا از اراک، در جریان این بازدید علیرضا معدلی، مدیر مجتمع آموزش شرکت ماشین سازی اراک و مدیر پروژه کارخانه نوآوری آفتاب به بیان توضیحاتی پیرامون مجموعه فعالیتهای این کارخانه پرداخت و در این خصوص اظهار کرد: یکی از محسنات بزرگ کارخانه نوآوری جذب طرح های نوآورانه و همکاری با گروه ها و شرکت های تولیدی است.

معدلی افزود: ساخت چکش های هیدرولیکی تمام ایرانی یکی از همکاری های بزرگ کارخانه نوآوری آفتاب - شرکت ماشین سازی اراک با شرکت هوپاد ماشین می باشد.

این محصول از کاربرد فراوانی در پروژه های معدنی، عمرانی، شهری، امداد رسانی و نظامی برخوردار است که با توجه به شرایط امروز کشور به تبع تشدید تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، امکان واردات آن میسر نیست. شیرهای توپی یا بال ولوهای بسیار بزرگ یکی دیگر از دستاوردهای این مجموعه می باشد که معدلی به آن اشاره کرد و افزود: این نوع از شیرهای توپی ربع گرد برای اولین بار در ایران توسط ماشین سازی اراک بعنوان یک طرح ملی به تولید رسیده است.

وی اظهار کرد: در مجموعه کارخانه نوآوری آفتاب به این نتیجه رسیدیم که یک محیط کارگاهی بزرگ برای شرکت های تولیدی ایجاد کنیم و کارگاه هایی برای همین منظور آماده‌سازی شده است که شرکت دانش بنیان ساعی مسیر ساز با چندین رسته تولیدی در یکی از این کارگاه مشغول به فعالیت می باشد. مدیر پروژه کارخانه نوآوری آفتاب در ادامه از مجموعا های رسا شید، بیتا صنعت ریلی، شتاب دهنده شنوآ و کارگاه تولید الکل و ماده آنتی ویروس و آنتی باکتریال بر پایه نانو به عنوان دیگر مجموعه های همکار و مستقر در کارخانه نام برد.

در در پایان محمد عزیز مرادی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت ماشین سازی اراک در تبیین نقش کارخانه نوآوری آفتاب اظهار کرد: تا پیش از تاسیس کارخانه نوآوری، ساز و کار شرکت بزرگی چون ماشین سازی اراک فضایی مناسب برای مواجهه با ایده های کوچک نداشت اما امروز کارخانه نوآوری گستردگی بزرگی را به مجموعه ماشین سازی اضافه نموده و امکان جذب ایده های نو در مقیاس کوچک هم فراهم شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز