استاندار بوشهر:

بندر تاریخی سیراف ثبت جهانی شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱۱:۰۱:۲۸
کد خبر: ۱۱۳۰۰۹۴
بندر تاریخی سیراف ثبت جهانی شود
استاندار بوشهر گفت: بندر سیراف از دیرباز پیشگام در عرصه دریانوردی ایران بوده‌است و انتظار می‌رود با اقدام جدی برای ثبت جهانی آن، تمدن و جایگاه تاریخی این بندر به دنیا معرفی شود.

به گزارش برنا؛ عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر روز دوشنبه در آیین افتتاح موزه منطقه‎‌ای خلیج فارس با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: موزه منطقه‌ای خلیج فارس با ۴۱ میلیارد تومان اعتبار احداث شده‌است که ۸۰ درصد این میزان  اعتبار در دولت تدبیر و امید محقق شده‌است.

او اضافه کرد: همچنین از این میزان اعتبا ۲۵ میلیارد تومان از محل سفر سال ۹۷ رئیس جمهوری به استان بوشهر محقق شده‌است.

استاندار بوشهر ادامه داد: دولت تدبیر با همه سختی‌‎ها تلاش کرد از گنجینه های استان بوشهر را در قالب موزه منطقه‌‌ای خلیج فارس حفاظت کند.

گراوند بیان کرد: استان بوشهر علاوه بر میراث فرهنگی در زمینه گردشگری و صنایع دستی نیز از قابلیت‎‌های چشم‌گیری برخوردار است و جنوب این استان از ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دارد.

او اظهار کرد: بناهای تاریخی فاخری از جمله بافت تاریخی بندر بوشهر که گنجینه‌ای قابل توجه و مهم برای استان است باید مورد توجه جدی صورت گیرد و احیا و حفاظت از این بناها باید در اولویت کار حوزه میراث فرهنگی باشد تا گذر زمان منجر به تخریب آنها نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز