رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

کرونا در انتظار وارد کردن ضربه چهارم

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۳:۳۱:۱۳
کد خبر: ۱۱۳۱۴۷۴
کرونا در انتظار وارد کردن ضربه چهارم
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کرونا در انتظار غفلت ماست تا ضربه ی چهارم را وارد کند.
به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد جمالیان در جمع خبرنگاران  افزود: عادی انگاری و غفلت از رعایت موازین بهداشتی پذیرفتنی نیست، چراکه با افزایش شمار مبتلایان بدحال و قربانیان بیماری ارتباط مستقیم دارد.

وی اظهار داشت: اگرچه با اعمال محدودیت‌ها در ماه‌های اخیر تا حدودی کاهش تلفات کرونا را شاهد بودیم و توانستیم تا اندازه قابل قبولی آن را مدیریت نماییم، اما شواهد حاکی از زبانه کشیدن دوباره شعله‌های این بیماری کشنده است.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا در یک سال گذشته فراز و نشیب زیادی داشته و مسئولان، مدافعان سلامت و مردم روزهای دشوار و پرفشاری را در زمان‌های شیوع این بیماری از سرگذرانده‌اند که درس‌های عمیق و مهمی با خود داشته و شاید بتوان گفت مهمترین آن بی‌رحم بودن این ویروس است و نباید از آن غافل شد و در برابر آن نرمش نشان داد.

دکتر جمالیان یادآور شد: با وجود همه هشدارها، متاسفانه به تازگی گوشه‌هایی از عدم رعایت برخی پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به چشم می‌خورد که این رفتارها به شدت خطرآفرین است و می‌تواند کرونا را همچون آتش سوزی خانمان سوز دوباره به جان شهر و خانه و خانواده هایمان بیاندازد و این در حالیست که نفس کادر درمان گرفته شده و دیگر توان روزهای قبل را ندارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین تصریح کرد: کوچک شمردن این ویروس و رفتارهای سهل انگارانه در قبال کرونا به شدت دردسرساز و خطرناک خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: اکنون که شرایط بهتر شده و کادر درمان فرصت استراحت دارند نباید شیرینی کاهش مرگ و میر را با سهل‌انگاری از دست داد، هرچند در روزهای اخیر دوباره شواهدی از افزایش آمار به چشم می‌خورد و باید این مسئله جدی گرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز