طی ۶ روز گذشته:

کانون جدید آنفلوانزای پرندگان در خراسان جنوبی ثبت نشد

۱۳۹۹/۱۱/۱۷ - ۱۴:۰۶:۱۲
کد خبر: ۱۱۳۲۳۴۹
کانون جدید آنفلوانزای پرندگان در خراسان جنوبی ثبت نشد
خوشبختانه از آخرین کانون شناسایی شده تاکنون، ۶ روز سپری می‌شود و در این چند روز گزارشی مبنی بر شناسایی واحد جدیدی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دریافت نشده است.
به گزارش برنا خراسان جنوبی، مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در حال حاضر ۲۱ کانون آنفلونزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

محمد اصغرزاده با بیان اینکه شرایط آنفلونزای فوق حاد پرندگان در استان روبه بهبودی است و جای نگرانی نیست، افزود: یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه پرنده در پی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از مرغداریهای استان معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سه شهرستان بیرجند، خوسف و سربیشه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دیده شده است، افزود: در پی شیوع این بیماری تاکنون حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه انواع پرنده در خراسان جنوبی معدوم شده است.

اصغرزاده به مردم اطمینان خاطر داد که همه فرآورده‌های مرتبط با طیور از توزیع تا عرضه از صحت و سلامت کافی برخوردار است.

وی افزود: در حال حاضر کمبود واکسن برای مقابله با این ویروس در کشور وجود ندارد و با شرایطی که در خراسان جنوبی مشاهده می‌شود امیدواریم شاهد تعداد معدودی کانون جدید از آنفلونزای فوق حاد پرندگان باشیم البته وضعیت استان نسبت به دو تا سه هفته اخیر بهتر و شرایط رو به بهبودی است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در کشتارگاه‌ های استان یک پزشک مستقر شده و هر شب اقدامات ضدعفونی انجام می‌شود و از سویی همدلی و همراهی بین مسئولان و نیرو‌ها سبب شده تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود چرا که اگر این ویروس از استان به استانهای مجاور  سرایت می‌کرد کار سخت‌تر می‌ شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز