مسئول اورژانس هوایی استان :

اعزام  ۲۰۳  بیمار با بالگرد به مرکز استان مرکزی

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۱۱:۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۱۳۳۳۸۱
اعزام  ۲۰۳  بیمار با بالگرد به مرکز استان مرکزی
مسئول اورژانس هوایی استان مرکزی گفت: سرعت، کیفیت و امنیت، ۳ فاکتور مهم اورژانس هوایی است.
به گزارش برنا از اراک،  ایمان نظری  در جمع خبرنگاران افزود: بیماران و مصدومان در صورت نیاز به جابجایی با بالگرد، در کمترین زمان ممکن و بدون فوت وقت و در بالاترین امنیت و کیفیت خدمات درمانی به مراکز درمانی منتقل می شوند.

وی اظهار داشت: یکی از واحدهای اورژانس پیش بیمارستانی تحت عنوان اورژانس هوایی بوده که در استان مرکزی در شهریورماه سال ۹۷ افتتاح گردید و از زمان افتتاح تاکنون بالغ بر ۲۰۳ بیمار با بالگرد از اقصی نقاط استان به مرکز استان جهت دریافت خدمات درمانی تخصصی اعزام شدند.

وی تاکید کرد: ضرورت اورژانس هوایی و گسترش خدمات آن در سطح کشور این است که بیمار در کمترین زمان ممکن، بدون جابجایی و با کیفیت و امنیت بالا منتقل شود.

نظری با اشاره به اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی است، گفت: هر لحظه ممکن است شاهد حوادث تلخ و ناگواری باشیم و مسافت بین شهرها و نقاط صعب‌العبور و پر ترافیک ما را ملزم می‌کند که از خدمات ارزشمند اورژانس هوایی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اورژانس هوایی دو نوع ماموریت داریم یکی ماموریت اولیه است که بالگرد اورژانس هوایی در صحنه حادثه با تایید تکنسین‌های اورژانس حاضر شده و اقدامات اولیه برای بیمار صورت می‌گیرد و بیمار به مرکز درمانی منتقل می شود، اما در نوع دیگر ماموریت های ثانویه است که بیمار از سایر مراکز درمانی و درمانگاه های سطح استان به مرکز استان منتقل می شود.

مسئول اورژانس هوایی استان مرکزی همچنین یادآور شد: در بحث اورژانس هوایی ۱۹ مورد اندیکاسیون وجود دارد که همکاران ما در واحد ارتباطات وDispatching طبق این اندیکاسیون ها بالگرد اورژانس هوایی را برای انتقال بیماران اعزام می‌کنند.

نظری در پایان تصریح کرد: امیدواریم هیچگونه حوادث تلخ و ناگواری برای هم‌استانی های عزیز رخ ندهد، اما در صورت بروز هرگونه حادثه  همکاران اورژانس هوایی رسالت خود را به بهترین نحو ممکن انجام داده و برای حفظ جان هموطنان عزیزمان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز