کاهش ۵۰ درصدی میزان بارش باران در استان بوشهر

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۱:۳۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۴۰۲۴
کاهش ۵۰ درصدی میزان بارش باران در استان بوشهر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از کاهش بیش از ۵۰درصدی بارش باران در استان خبر داد و گفت: کاهش بارش باران تاثیرات منفی برای منابع آب شرب استان بوشهر می‌گذارد که طرح‌های اضطراری در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش برنا؛ عبدالحمید حمزه‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر صبح امروز در نشست بررسی وضعیت آبرسانی در استان خدمات و اجرای طرح‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: خدمات کارکنان شرکت آب و فاضلاب در سطوح اجرای طرح‌ها و خدمات‌رسانی به مطالبات مردم ستودنی است.

او با بیان اینکه تقویت منابع آب شرب استان بوشهر در قالب طرح‌های آب‌شیرین‌کن در حال اجرا است گفت:  با توجه به اینکه بیش از 90 درصد منابع آب شرب استان بوشهر به دیگر استان‌ها و بارش باران وابسته است برای کاهش وابستگی، پروژه‌های شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به صدور مجوز آب شیرین‌کن به ظرفیت بیش از 130 هزار مترمکعب در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در این راستا تاکنون طرح‌هایی در نقاط مختلف استان وارد مدار تولید و بهره‌برداری شده و مابقی بر اساس برنامه تعیین شده تکمیل و افتتاح می‌شود.

حمزه‌پور با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر طرح‌های مختلفی در استان افتتاح می‌شود به وضعیت بارش باران در استان پرداخت و خاطر نشان کرد: امسال بارش باران نسبت به سال گذشته تاکنون بین 50 تا 60 درصد کاهش یافته که این مهم زنگ هشداری برای منابع آب شرب استان به ویژه نقاطی که از چاه استفاده می‌شود است.

او با بیان اینکه بارش باران تاثیر مهمی در آبدهی چاه‌ها دارد گفت: برنامه‌ریزی جامع برای فصل تابستان در جلوگیری از مشکل در شهرها و روستاهای استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اجرای طرح‌های اضطراری تامین آب شرب را مورد تاکید قرار داد و افزود: از هم اکنون ضمن شناسایی مشکلات، اجرای طرح‌ها در شهرها و روستاها باید در اولویت قرار بگیرد.

حمزه‌پور با تاکید بر همکاری و تعامل ستاد با مدیران آبفای شهرستان‌ها در حل مشکلات گفت: باید اجرای طرح‌ها تا رسیدن به فصل گرما مورد توجه قرار بگیرد تا مشکل مردم در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.

او از تدوین 3 برنامه راهبردی برای مقاطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت  در تامین آب خبر داد و تصریح کرد: برای مقطع کوتاه مدت با توجه به گرمای هوای فصل تابستان و افزایش مصرف آب، باید برای رفع نیاز مردم در این شرایط تدبیر شود به گونه‌ای که مردم کمبودی را حس نکنند که این امر بدون مشارکت همگان و تلاش در بهره وری و مصرف صحیح و بهینه آب ممکن نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، قطع انشعابات غیرمجاز آب را در اولویت دانست و بیان کرد: وظیفه شرکت آبفا تامین آب شرب مردم شهرها و روستاها است و هیچ وظیفه‌ای در تامین آب باغات و اراضی کشاورزی، صنعت ندارد و در این راستا قطع انشعابات غیرمجاز در شهرها و روستاها ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز