روشن شدن چادر‌های عشایر با نصب ۱۳۵۰۰ پنل عشایری

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۳:۴۷:۱۹
کد خبر: ۱۱۳۴۱۹۲
روشن شدن چادر‌های عشایر با نصب ۱۳۵۰۰ پنل عشایری
رئیس سازمان امور عشایر کشور از نصب و راه اندازی ۱۳ هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی برای تأمین برق محلات عشایری کشور خبر داد.
به گزارش برنا خراسان جنوبی، علائی مقدم در حاشیه بهره برداری از پروژه آبرسانی به محلات عشایری نهبندان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: ۹۰ درصد هزینه پنل‌ها یارانه دولتی است که پرداخت می‌ شود و عشایر تنها ۱۰ درصد هزینه پرداخت می‌کنند.

وی افزود: ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پنل‌ها از سوی دولات هزینه شده است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور  همچنین از فراهم شدن امکان بیمه اجتماعی رایگان  برای ۱۰۰ هزار سرپرست خانوار عشایر  در کشور در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به تولید ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز در سال جاری به همت عشایر در کشور اشاره کرد و افزود: از سال ۹۵ تاکنون با پرداخت تسهیلات کم بهره، اصلاح تغذیه دام و اصلاح نژاد دام افزایش ۵۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور رقم خورد.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز مورد نیاز کشور توسط عشایر تولید می‌شود.

وی با به تأمین علوفه دام عشایر اشاره کرد و افزود: از آغاز امسال ۴۷۰ هزار تن نهاده دامی بین عشایر توزیع شد و تا پایان سال به ۵۷۰ هزار تن می رسد.

وی با اشاره به اینکه در راستای برخورداری عشایر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، ۲۸۸ پروژه آبرسانی با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد، گفت: همچنین ۲۸۲ پروژه مختلف از سوی دستگاه‌های متولی با اعتبار هزار و ۴۴۰ میلیارد  تومان در دهه فجر  در حوزه عشایری به بهر ه برداری می‌رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز