استاندار مرکزی:

روند تولیدات کیفی و کمی کشاورزی مطلوب است

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۴:۴۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۳۸۹۴۳
روند تولیدات کیفی و کمی کشاورزی  مطلوب است
استاندار مرکزی گفت: این استان در زمینه شماری از تولیدات کشاورزی در رتبه‌های اول تا سوم کشور قرار دارد و سهم این خطه از میهن اسلامی از ۱۳۰ میلیون تن تولیدات سالانه کشاورزی کشور، سه میلیون تن است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در آیین تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان مرکزی افزود: با وجود اینکه منابع آب کشور نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته و سطح زیر کشت نیز کمتر شده اما روند تولیدات کیفی و کمی کشاورزی استان مطلوب است.

وی اظهار داشت: صنعت استان مرکزی یکی از پشتوانه های خوب در بخش کشاورزی بویژه در زمان تحریم بوده و در واقع صنعت و کشاورزی در این استان به عنوان ۲ بال توسعه محسوب می‌شوند.

وی گفت: استان مرکزی در زمینه پرورش آبزیان در جایگاه خوبی قرار دارد و تولید ماهیان خاویاری در این استان به ۲ برابر رسیده است و این در حالی است که این توقع از استانی که در نوار شمالی کشور نیست وجود ندارد اما تولیدکنندگان این بخش موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده‌اند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: تحریم‌های ظالمانه دشمنان، تاثیرات مثبتی نیز داشته و باعث شده تا  جمهوری اسلامی ایران در همه بخش‌ها، حرکت خودجوش داشته باشد و بتواند روی پای خود بایستد.

آقازاده عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها و با اتکا به استعداد جوانان و دانشمندان خود توانست به ساخت واکسن کرونا دست پیدا کند و تا چند ماه آتی تولیدات واکسن ایران به سایر کشورها نیز ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت : هر چند استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران شناخته می‌شود، اما از فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی نیز غافل نبوده است به طوری که تولیدات بخش کشاورزی این استان نسبت به جمعیت، مساحت و اراضی قابل کشت در وضع مطلوبی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز