دو هزار کلاس درس در استان نیازمند بازسازی

۱۳۹۹/۱۲/۰۷ - ۰۸:۰۴:۰۲
کد خبر: ۱۱۴۲۹۸۴
دو هزار کلاس درس در استان نیازمند بازسازی
۳۰ درصد مدارس در کهگیلویه و بویراحمد غیر استاندارد هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مدیرکل آموزش و پرورش این استان در بیست ودومین جشنواره تکریم خیران مدرسه ساز گفت: بیش از ۳۰ درصد از مدارس استان فرسوده و غیر استاندار هستند و نیاز به بازسازی، مقاوم سازی وتعمیر دارند.

هادی زارع پور افزود: این مدارس شامل بیش از دوهزار کلاس درس است که امیدواریم با مشارکت خیران و تامین اعتبار از مرکز برای بازسای این مدارس اقدام شود.

زارع پور با بیان اینکه در زلزله اخیر بیش از ۴۰ مدرسه درشهرستان دنا دچار آسیب شد اضافه کرد: در این حادثه  ۶ مدرسه تخریب و به ۱۷۱ کلاس درس در این شهرستان آسیب جدی وارد شد.

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان در این جلسه هم گفت: بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده قرار است مدارس مشکل دار و و فرسوده بازسازی و تعمیر می‌شوند.

جبار کیانی افزود:از ابتدایی امسال تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان با مشارکت خیران مدرسه ساز جمع آوری شده که پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال این مبلغ به ۱۷ میلیارد تومان افزایش یابد.

کیانی اضافه کرد: از دولت و مسولان انتظار داریم بخش منابع دولتی بازسازی مدارس در اسرع وقت تامین شود تا در کمترین زمان ممکن مدارس در حال ساخت به بهره برداری برسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این جلسه گفت: امسال ۳۲۳ کلاس درس در قالب ۸۲ طرح با زیر بنایی بیش از ۴۲ هزار مترمربع با مشارکت خیران و دولت اجرا شده و یا دردست اجرا است.
آقای کرمی اعتبار این طرح‌ها را ۴۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت آجر به آجر از مبلغ ۱۰۰۰ تومان وبیشتر در طرح مدرسه سازی شرکت کنند
در پایان این مراسم از ۶ نفر خیر مدرسه ساز استان تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز