رییس اتاق اصناف استان مرکزی:

دستوری برای تعطیلی واحدهای صنفی از نیمه اسفند صادر نشده است

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۰۷:۳۴:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۵۵۴۷
دستوری برای تعطیلی واحدهای صنفی از نیمه اسفند صادر نشده است
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: تعطیلی واحدهای صنفی استان از نیمه اسفند ماه جاری به دلیل شیوع بالای کرونا شایعه‌ است و هیچ دستوری از سوی ستاد مقابله با کرونا در این راستا صادر نشده است.

به گزارش برنا از اراک ، جمشید زند افزود: فعالیت کسبه و صنوف در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی ندارد اما با واحدهای صنفی که دستورالعمل‌ها را جدی نگیرند و عادی انگاری و اهمال در رعایت پرونکل‌ها داشته باشند برخورد قاطع می‌شود.

وی اظهار داشت: ازدحام و حضور در محیط‌های شلوغ و پرتردد یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا است بنابراین نیاز است که مردم ساعات خرید خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که در ساعات خلوت در واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها حاضر شوند و در صورت امکان از خرید اینترنتی بهره ببرند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: استان مرکزی رتبه دوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در بین سایر استان های کشور به دست آورده و اجازه داده نمی‌شود که کوچکترین عادی انگاری و غفلت از سوی مردم و کسبه شرایط را به سمت بحرانی شدن بیماری پیش ببرد و با بازگشت محدودیت‌ها اصناف استان دوباره خسارت مالی ببینند.

زند افزود: ۵۰ درصد صنوف استان با شیوع ویروس کرونا از سال گذشته تاکنون دچار خسارت غیرقابل جبران شده‌اند و تسهیلات حمایتی نیز مشمول همه این واحدها نشده است.

وی اظهار داشت: کرونا به ۲ هزار واحد صنفی استان خسارت زد اما، فقط ۳۰۰ صنف مشمول دریافت تسهیلات کرونایی شدند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: صنوف استان مرکزی از ابتدای شیوع ویروس با تعطیلی واحدها به کنترل بیماری کمک کردند و اکنون نیز همچنان متعهد به رعایت قوانین مدیریت ستاد کرونا هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز