اشتغال ۲۷۵ شغل اولی با اجرای طرح یارانه دستمزد

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۰:۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۱۴۵۶۱۵
اشتغال ۲۷۵ شغل اولی با اجرای طرح یارانه دستمزد
اشتغال ۲۷۵ شغل اولی با اجرای طرح یارانه دستمزد در خراسان جنوبی محقق شد.
به گزارش برنا خراسان جنوبی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به آغاز اجرای طرح یارانه دستمزد از بهمن ۹۸ در استان، گفت: تاکنون در این طرح هزار و ۳۱۵ کارجو ثبت نام کردند که قرارداد اشتغال با ۹۸۵ کارجو منعقد شد.

اشرفی تعداد کارفرمایان ثبت نام شده تاکنون در این طرح را ۲۷۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹۰ کارفرما مربوط به سال جاری است. 

وی مبلغ پرداختی به کارفرمایان بهره‌مند از این طرح تاکنون را ۳۴ میلیارد و ۴۹۹ میلیون ریال عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: این طرح بر اساس حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار از اشتغال ابلاغ شده است.

وی گفت: یارانه دستمزد وجهی است که توسط دولت به موجب شیوه نامه به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی بین سنین ۲۰ تا ۳۵ سال به کارفرما پرداخت می‌شود.

اشرفی افزود: بر اساس طرح "یارانه دستمزد"، به کارآفرینانی که ازشغل اولی‌های در واحد‌های خود استفاده کنند، ۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد.

وی تقویت اقتصادی دانش بنیان، افزایش فرصت اشتغال برای شغل اولی‌ها در بازار کار، حمایت از ارتقای تولید داخلی و رقابت پذیری در بنگاه‌های اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار را از مهمترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.

اشرفی با بیان اینکه سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است، گفت: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ کننده تا سقف ۱۲ ماه است.

وی احراز عدم اشتغال به کار نیروی کار شغل اولی یا اثبات صوری بودن اشتغال به کار وی در کارگاه براساس گزارش بازرس تامین اجتماعی یا بازرس کار، احراز بطلان، فسخ یا خاتمه قرارداد کار شغل اولی در مراجع ذیصلاح و احراز کاهش تعداد شاغلان کارگاه نسبت به استخدام نیروی کار شغل اولی (به استثنای بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی) را از جمله موارد قطع پرداخت یارانه دستمزد عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز