۳هزار و ۵۹۶ سوادآموز زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی

۱۳۹۹/۱۲/۱۵ - ۱۲:۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۱۴۷۲۱۴
۳هزار و ۵۹۶ سوادآموز زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی
۳هزار۵۹۶ سوادآموز زیر پوشش فعالیت‌های سواد آموزی در کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این تعداد ۸۰ درصد حجم ابلاغی به استان است که در سه دوره سوادآموزی، انتقال، و تحکیم زیر پوشش فعالیت‌های سواد آموزی قرار گرفت.
 
هادی زارع پور در پنجمین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش استان در سالن استانداری افزود: پوشش فعالیت‌ها از دوره‌های ۵ تا ۷ ماهه و شامل فعالیت‌های جاری برای گروه بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال در طرح‌های توسعه سواد زنان و دختران عشایر، ندامتگاه ها، عشایر و نیرو‌های مسلح است.

وی گفت: دوره‌های انتقال و تحکیم به میزان ۱۰۰ درصد و دوره سوادآموزی نیز ۶۰ درصد زیر پوشش قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بیشترین میزان ثبت‌نام بی‌سوادان در یاسوج، دهدشت و بهمئی و کمترین میزان مربوط به چرام، لنده و باشت است.
 
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: بیش از۲هزار و ۶۰۰ نفر زیر پوشش طرح نماز کلید بهشت، ۸۵۰ نفر در ۱۶ مرکز یادگیری محلی برای مهارت آموزی در کنار سواد و ۱۲۰ نفر زیر پوشش طرح آموزش رایانه قرار گرفتند.

سید حمدالله خواهش افزود: طرح‌های حلقه‌های کتابخوانی، خواندن با خانواده و طرح ملی پیوند سواد و زندگی در حوزه سواد آموزی در حال اجراست.
 
وی گفت: بیش از ۹۵۰ آموزش دهنده و ۸۵ ناظر و ارزیاب در فعالیت‌های سواد آموزی مشارکت دارند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به شرایط و محدودیت‌های کرونایی برگزاری کلاس‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری در کلاس‌های فرد به فرد و غیر حضوری در کلاس‌های انتقال و تحکیم است.

خواهش نیک گفت: بخشی از حق الزحمه مربیان استان آماده پرداخت و با توجه به شرایط خاص شهرستان دنا حق الزحمه آموزش دهندگان این شهرستان در اولویت قرار گرفته و تا ۲۰ اسفند ماه پرداخت می‌شود.

در این نشست از مدیران اداره کل کمیته امداد و فرمانداری بویراحمد به عنوان ادارات برتر در شناسایی و معرفی بی سوادان تقدیر شد.

در پنجمین نشست شورای آموزش شورای پشتیبانی سواد آموزی کهگیلویه وبویراحمد پخش برنامه تلویزیونی لوح و قلم در ادامه فعالیت‌های سواد آموزی، تدوین کتاب عشایر و دفاع از حریم کشور، اختصاص بخشی از نمره ارزشیابی سالانه روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه به عملکرد آن‌ها در قبال شناسایی و جذب بی‌سوادان به تصویب رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز