وزیر جهاد کشاورزی:

اجرای طرح زراعت چوب از برنامه‌های اولویت‌دار دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۱۳:۳۱:۲۷
کد خبر: ۱۱۴۷۸۶۰
اجرای طرح زراعت چوب از برنامه‌های اولویت‌دار دولت تدبیر و امید است
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۶ و نیم میلیون هکتار طرح آبخیزداری و آبخوانداری در ایام خدمت دولت تدبیر و امید در کشور انجام شده‌ است که سرمایه ارزشمندی در حوزه حفاظت آب و خاک محسوب می‌شود.

به گزارش برنا  ار اراک، کاظم خاوازی در آیین بهره‌برداری از نخستین پارک آبخیز استان مرکزی در اراک، افزود: اجرای  طرح‌های آبخیزداریدر ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشور  امسال در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت که برآورد شده  تاپایان سال یک و ۲ میلیون هکتار از این طرح‌ها به ثمر بنشیند و کارنامه دولت تدبیر و امید با اجرای ۶ و نیم میلیون هکتار اجرای طرح‌های آبخیزداری بسته شود.

وی از کاشت ۳۵ هزار هکتار نهال در عرصه‌های کشور با هدف مقابله با بیابانزایی در سال جاری خبرداد و گفت: کار غنی سازی جنگل‌ها در رویشگاه‌های اصلی آن‌ها در سطح ۴۷ هزار هکتار انجام شده‌ است.

وزیر جهاد کشاورزی اجرای طرح زراعت چوب در کشور را از برنامه‌های اولویت‌دار دولت تدبیر و امید عنوان کرد و ادامه داد: در راستای زراعت چوب، کاشت درخت در  ۳۰ هکتار امسال هدفگذاری شده بود که تاکنون ۲۰ هکتار آن به بهره‌برداری رسیده‌ است.

خاوازی افزود: کاشت درخت امسال در سطح  ۳۳۰ هزار هکتاراز عرصه‌های کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مطالعات اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۲۲ حوزه آبخیز کشور و ۱۱ استان به‌منظور مقابله با ورود سیلاب به شهرها در دستور کار سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته و اجرای طرح پارک آبخیز از جمله این طرح‌ها برای مقابله با وقوع سیلاب در کشور است.

وزیر جهاد کشاورزی سطح جنگل‌های دنیا را چهار میلیارد هکتار عنوان کرد و گفت: این جنگل‌ها با جذب ۳۷ میلیارد تن دی اکسیدکربن در طول سال نقش مهمی را  در بقای انسان‌ برعهده دارند که بیش از ۵۰ درصد این جنگل‌ها در حدود ۶ کشور جهان قرار گرفته  و سهم ایران از این اراضی ناچیز است.

خاوازی اظهار داشت: سرانه جنگل در ایران ۲ دهم هکتار است و این مهم نشان از اهمیت کاشت درخت و جنگل‌کاری و حراست از فضای سبز کشور دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز