افتتاح ۴۵ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۷:۳۲:۴۱
کد خبر: ۱۱۴۹۲۵۲
افتتاح ۴۵ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در کهگیلویه و بویراحمد
آیین افتتاح ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی با حضور روحانی ریاست جمهور،شریعتمداری وزیر تعاون ،کارو رفاه اجتماعی و قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛این مراسم با حضور دکتر محسن مرادی مدیرکل بهزیستی استان و آذر صفایی نیا معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری برگزارشد.

مرادی گفت:با اهتمام وزارت تعاون،کار و رفاه اجماعی و سازمان بهزیستی ، ایده نوینی تحت عنوان " مراکز مثبت زندگی" شکل گرفت تا از طریق راه اندازی واحد های تخصصی خدمات دهنده به گروه های هدف با محوریت اصل مشارکت جویی از سوی مردم ، در مناطق شهری ، روستایی و مناطق کم برخوردار و حاشیه ای که بیشترین فراوانی و تراکم جمعیتی (مددجویان )در آن ساکن هستند استقرار یابد.

وی افزود:موقعیت مکانی مراکز برحسب توزیع جغرافیایی جمعیت هدف،پس از آمایش انجام شده ۴۵ محله شهری و روستای تعیین شده است.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: لازم به ذکر است در مراکز مثبت زندگی که برای تردد افراد دارای معلولیت نیز مناسب سازی شده، مقرر شده است ، خدماتی از جمله اجرای برنامه های آگاه سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، پیشگیری از معلولیت ها و اجرای برنامه های  غربالگری بینایی _شنوایی و اوتیسم_پیشگیری از طلاق در راستایی تحکیم بنیان خانواده برای زوج هایی که در سال های اولیه ی زندگی مشترک هستند ،بصورت کاملا رایگان ارائه شوند.

مرادی با اشاره به خدمات ۲۲گانه این مراکز گفت: این خدمات شامل ثبت درخواست ،تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین-بازدید منزل-پیگیری  امور مددکاری خانواده و همکاری در اجرای طرح ها و برنامه های جدید سازمان و ... می شود.

وی افزود:این مراکز با هدف گسترش و فراگیری خدمات سازمان،توزیع عادلانه خدمات، تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات سازمان و... برنامه ریزی و افتتاح شده است.

مرادی در خصوص ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات سازمان گفت:باتوجه به نیاز مناطق محروم و کم برخوردار،مراکزی را در مناطق ممبی و سرآسیاب شهرستان بهمئی،دیشموک در کهگیلویه و سرفاریاب  به جهت ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش سازمان در این مناطق راه اندازی کرده ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز